رییس دانشگاه ایلام؛
رییس دانشگاه ایلام افزود :با توجه به ظرفیت‌های خوبی که دانشگاه ایلام دارد از سال ۹۴ اقدام به جذب دانشجویان غیرایرانی کرد که اکثرا از کشور عراق هستند، تا کنون ۷۰۰ دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری از کشور عراق در دانشگاه ایلام تحصیل کرده و حدود ۴۰۰ دانشجوی دیگر نیز مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۱۰۹۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸ 23 February 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی محمدی مطرح کرد : در دولت قبل کشور عراق، به دلایلی بسیاری از دانشگاه‌های ما از ارایه آموزش به دانشجویان عراقی محروم شدند که امیدواریم با توجه به تغییرات مثبت و رویکرد خوب وزارت علوم این رویه عوض شود تا ما در خدمت دانشجویان عراقی باشیم.

وی گفت : تمرکز کشورهای استعمارگر و در راس آنها امریکا این است که جوانان دیگر کشورها را در کشور خود جذب و صرف نظر از مباحث علمی روی آنان جهت اهداف خود کار کنند.

علی محمدی خاطرنشان کرد : دانشگاه‌ها می‌توانند پیشقراولان وحدت و یکپارچگی باشند، احساس مسوولیتی که ما نسبت به جوانان ایرانی داریم همین حس را نسبت به جوانان عراقی هم داریم.

وی گفت :  قبل از انقلاب اسلامی ما در مقطع کاردانی هم دانشجو در کشورهای خارجی داشتیم اما بعد از پیروزی انقلاب و در این مدت از عمر انقلاب الان بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی غیرایرانی در کشور در حال تحصیل هستند.

رییس دانشگاه ایلام اظهار داشت : این دانشگاه در تمامی بخش‌ها و کارگاه‌های مختلف مجهز است، اساتید خبره‌ای در این دانشگاه خدمت می‌کنند که جزو دانشمندان یک و ۲ درصد جهان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد : انتظار ما این است تا این راه باز شده و باتوجه به وجود مرز طولانی مشترک استان ایلام با کشور عراق و امکان تردد آسان دانشجویان عراقی به ایلام این رویه از سر گرفته شود./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار