رئیس پلیس فتا استان ایلام:
رئیس پلیس فتا استان ایلام از روش جدید دسترسی غیرمجاز به تلفن همراه شهروندان ایلامی و خالی کردن حساب آنها خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ 23 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علی‌رضا یعقوبی اظهار کرد: در مراجعات شهروندان استان به پلیس فتا مشخص شد مجرمان سایبری با ترفند درج آگهی تحت عنوان استخدام ادمین برای بازی‌های آنلاین از شهروندان استان کلاهبرداری می‌کنند و متاسفانه برخی شهروندان با این روش فریب خورده‌اند.

وی افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد پس از مشاهده آگهی موصوف برخی از شهروندان با صاحب آگهی تماس گرفته و در ادامه فرد کلاهبردار به بهانه نصب اپلیکیشن مدیریت آنلاین بازی اقدام به ارسال بدافزار بر روی گوشی شهروند ایلامی کرده که موجب دسترسی کامل به تلفن همراه و خالی شدن حساب بانکی و ارسال پیامک جعلی به مخاطبین فرد قربانی شده است.

یعقوبی ادامه داد: این افراد کلاهبردار در اقدام بعدی با ارسال لینک سایت‌های ارز دیجیتال به شهروندان ایلامی از آنان خواسته‌اند تا با مراجعه به سایت ثبت نام کرده و اطلاعات بانکی و هویتی خود را ثبت کنند که متاسفانه علاوه بر اینکه حساب شهروندان را خالی کرده‌اند از اطلاعات هویتی افراد نیز سوءاستفاده شده است.

وی به شهروندان توصیه کرد تحت هیچ شرایطی اطلاعات حساب بانکی و هویتی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و جهت گزارش موارد مجرمانه و یا دریافت مشاوره درخصوص مسائل اینترنتی می‌توانند از طریق تماس با ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در تماس باشند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار