معاون عمرانی استاندار ایلام ؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام از برنامه ریزی برای کاشت ۷۲ میلیون اصله نهال در شهرستان های مختلف استان طی چهار سال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷ 22 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سعید هژبری  در نشست هماهنگی طرح نهضت ملی کاشت یک میلیارد نهال در کل کشور و کاشت سالانه ۱۸ میلیون نهال در استان، گفت: سهم هر شهرستان استان از کاشت ۷۲ میلیون نهال طی ۴ سال براساس شاخص های جمعیتی و مساحت هر شهرستان مشخص و مقرر شده که طی هر سال ۱۸ میلیون نهال و از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ در مجموع ۷۲ میلیون نهال در استان کاشت شود.

وی افزود: کمیته ای متناظر همین کمیته به ریاست فرمانداران در شهرستان تشکیل و فرمانداران ریاست این کمیته و رییس منابع طبیعی و آبخیزداری هر شهرستان دبیر این کمیته هستند.

معاون استاندار ایلام خواستار حضور فعال و مشارکت همه جانبه مردم در طرح کاشت ۱۸ میلیون نهال سالانه در استان شد و یادآور شد: مشارکت مردم در طرح نهضت کاشت ۷۲ میلیون اصله نهال در استان تقویت می شود و کاشت تمامی نهال ها در روستاها با همیاری و مشارکت دهیاران است.

هژبری با تاکید بر حفاظت از نهال ها در استان پس از کاشت، گفت: قبل از کاشت هر نوع نهال، باید از کیفیت نوع خاک محل نگهداری و محل تامین آب اطمینان حاصل شود.

وی با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت دستگاه های اجرایی استان و مردم و سمن های مردمی برای کاشت ۷۲ میلیون نهال در استان طی ۴ سال، افزود: نهال کاری و درختکاری اولویت نخست برنامه های استان باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه کاشت نهال بصورت فراگیر در استان مشارکت دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد را می طلبد، افزود: همه ما نسبت به موضوع جنگل‌کاری و نهال کاری مسئول هستیم.

هژبری اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در خصوص کاشت نهال با استفاده از فضای مجازی و صدا و سیما در دستور کار گیرد و از کسانیکه در حوزه منابع طبیعی بصورت داوطلبانه وارد عمل شوند، تقدیر شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار