کد خبر: ۱۰۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 11 October 2015
به گزارش تابناک ایلام، شهریار مهردادی روز شنبه در آیین تجلیل از ورزشکاران معلول و جانباز و روشندلان موفق استان در اداره کل بهزیستی ایلام افزود: بسیاری از معلولان با وجود محدودیت های جسمی ولی توانایی های زیادی داشته و موفق به کسب رتبه های مختلف عرصه های علمی و ورزشی شده اند.
وی اولویت اصلی این اداره کل برای جلوگیری از رشد معلولیت در جامعه را پیشگیری اعلام کرد و گفت: بهزیستی با توسعه مراکز مشاوره برای انجام آزمایش های ژنتیک درصدد کاهش نرخ معلولیت است.
وی توانمندسازی معلولان را از رسالت های مهم بهزیستی اعلام کرد و گفت: برگزاری جشنواره های مختلف و تجلیل از معلولان موفق یکی از برنامه های راهبردی این اداره کل برای شناسایی استعدادها و تشویق آنها است.
مدیر کل بهزیستی ایلام بیان کرد: معلولان نباید در جامعه فراموش شده بلکه باید این قشر را باور کرده و به توانمندی ها و استعدادهای آنها ایمان بیاوریم.
وی با تاکید بر اینکه معلولان نه به دلسوزی بلکه نیازمند توجه هستند افزود: ظرفیت های لازم برای استفاده از فرصت های برابر برای این قشر در جامعه باید فراهم شود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این آیین گفت: باید بسترهای لازم برای حضور معلولان و جانبازان در جامعه فراهم چرا که این افراد استعداهای منحصر بفردی دارند.
سلمان رستمیان از نبود ساختار مناسب شهری برای سهولت تردد معلولان و جانبازان انتقاد کرد و گفت: ساختار کنونی شهر ایلام تناسبی با وضعیت جسمی معلولان و جانبازان و امکان حضور آنان در فضاهای عمومی ندارد.
در پایان این آیین از 27 ورزشکار معلول و جانباز و روشندل موفق در رشته های ورزشی و فرهنگی تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار