رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: استقرار مرکز آنژیوگرافی در شهرستان مرزی مهران از لحاظ فنی و کارشناسی اشتباه بود چرا که سایر امکانات لازم برای ایجاد آن پیش‌بینی نشد.
کد خبر: ۱۰۹۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 19 February 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر جاسم محمدی در خصوص عدم فعالیت مرکز آنژیوگرافی مهران با بیان اینکه این عمل بسیار حساس بوده و در برخی موارد خطراتی را به دنبال دارد، تاکید کرد: باید در کنار مرکز آنژیوگرافی اتاق‌های سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو نیز وجود داشته باشد تا در صورت بروز مشکل بتوان شرایط بیمار را پایدار کرد که در مهران این شرایط فراهم نیست و در برخی موارد نیز مشکلاتی در این زمینه ایجاد شده است.

وی یادآور شد: این مسائل باعث شده بیماران و پزشکان چندان رغبت و استقبالی از مرکز آنژیوگرافی مهران نداشته و تجهیزات مرکز راکد و بدون استفاده بماند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: با توجه به اینکه ۷۵ درصد بیماران استان را افراد دارای بیماری غیرواگیر تشکیل می‌دهد که ۵۰ درصد آنها نیز مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند، لزوم جانمایی تجهیزات مرتبط با بیماران قلبی و عروقی دوچندان است.

دکتر محمدی تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین نیازهای این حوزه ایجاد مرکز آنژیوگرافی است زیرا مردم مجبور هستند برای انجام این عمل به استان‌های مجاور سفر کرده و هزینه‌های زیادی را متحمل شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی در بیمارستان مصطفی خمینی ایلام مراحل نهایی را طی می‌کند و در حال انجام آزمایشات پایانی برای جراحی بیماران در این مرکز درمانی هستیم.

دکتر محمدی یکی دیگر از نیازهای مرتبط با بیماران قلبی و عروقی را امکانات جراحی برشمرد و تاکید کرد: تجهیزات مورد نیاز برای این حوزه نیز تامین شده است و تنها در زمینه فضاسازی اتاق عمل کمبودهایی داریم که در حال رفع آن هستیم، برای تامین جراحان قلب نیز در حال رایزنی با تعدادی از متخصصان کشور بوده تا زمینه حضور آنها را در استان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: امروزه ۸۰ درصد ناراحتی‌های قلبی بدون نیاز به جراحی قلب باز و با آنژیوگرافی قابل حل شدن هستند که می‌طلبد مرکز مجهز آنژیوگرافی در استان برای حل مشکل بیماران جانمایی شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار