رییس پلیس فتا استان ایلام:
رییس پلیس فتا استان ایلام به شهروندان توصیه کرد تحت هیچ شرایطی اطلاعات حساب بانکی و هویتی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
کد خبر: ۱۰۹۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 16 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علی‌رضا یعقوبی اظهار کرد: بررسی گزارشات واصله به پلیس فتا حاکی است مجرمان سایبری با ترفندهای مختلف از جمله درج آگهی کار اینترنتی در منزل با درآمد مطلوب، استخدام در شرکت، استخدام ادمین برای بازی‌های آنلاین، بالا بردن میانگین حساب بانکی و پرداخت سود ماهیانه، تبدیل ریال به ارز دیجیتال و انتقال به کیف پول دیگران و دریافت دستمزد در قبال آن و... از شهروندان ایلامی درخواست می‌کنند تا اطلاعات کارت و حساب بانکی را در اختیار آنان قرار دهند و متاسفانه برخی شهروندان با این روش فریب خورده اند.

‌وی گفت:  بررسی‌ها نشان می‌دهد از اطلاعات کارت و حساب بانکی شهروندان ایلامی برای اعمال مجرمانه از جمله سایت‌های قمار و شرط بندی، پول‌شویی و کلاهبرداری استفاده شده و شهروندان ایلامی از سوی دادسرا و پلیس فتا برخی استان‌ها به عنوان متهم تحت پیگرد قضائی قرار گرفته‌اند.

رئیس پلیس فتا استان به شهروندان توصیه کرد تحت هیچ شرایطی اطلاعات حساب بانکی و هویتی (عکس، شماره ملی و ....) خود را در اختیار دیگران قرار ندهند زیرا در صورتی که از اطلاعات حساب بانکی و هویتی شما به قصد مجرمانه‌ای استفاده شود، عواقب ناشی از آن  به عهده صاحب آن است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار