مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: همه مودیان مالیاتی که تا پایان بهمن ماه اصل مالیات خود را پرداخت کنند، از بخشودگی جرائم بهره مند می شوند.
کد خبر: ۱۰۹۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ 14 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ غلامرضا جنتی با اعلام این خبر اظهار داشت: تمام اوراق امور مالیاتی از اول شهریور به صورت الکترونیکی و از طریق نرم افزار مالیات من انجام پذیر است و مودیان مالیاتی حقیقی و حقوقی باید با نصب این نرم افزار تمام ابلاغیه، اطلاعیه و فعالیت های مالیاتی خود را انجام دهند.

وی اظهار داشت: همچنین سامانه مودیان مالیاتی و صورت حساب الکترونیکی مربوط به شرکت های بورسی راه اندازی شده است که از طریق این سامانه همه شرکت های بورسی، شرکت ها و نهادهای دولتی و عمومی باید صورتحساب های مالی دستگاه متبوع خود را از طریق این سامانه صادر کنند.

به گفته جنتی باید همه فرآیندهای مالی و معاملاتی اعم از خرید، فروش و ارائه خدمات از طریق این سامانه به عنوان جایگزین ماده ۱۶۹ مالیات های مستقیم رصد و طی شود و در صورت عدول از ثبت نام در این سامانه مودیان مشمول جرائم غیر قابل بخششی خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام ادامه داد: باید همه ادارات و شرکت های مشمول این سامانه را نصب کنند و پنج شرکت در کشور مجوز راه اندازی این سامانه و سیستم پایانه های فروشگاهی را اخذ کرده اند.

وی تاکید کرد: این سامانه ها باعث شفاف سازی مالیاتی، درآمدی و فرآیندهای مالی مودیان مالیاتی حقوقی می شود و در این راستا ذیحسابان در وصول مالیات معوقات گذشته و مالیات های جدید تلاش ستودنی داشته اند و پیگیری آنها کاهش معوقات مالیاتی را در پی دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار