مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام ؛
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام گفت: ۲۲۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ ابتدای اسفندماه برای پرداخت از سوی بانک های عامل ابلاغ می شود.
کد خبر: ۱۰۹۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲ 14 February 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛  سعید رشنوادی دوشنبه شب در شانزدهمین جلسه هماهنگی ذیحسابان و برگزاری کارگاه آموزشی سامانه مودیان مالیاتی و صورت حساب الکترونیکی استان ایلام اظهار داشت: از این رقم ۹۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مسکن ارزان قیمت هزینه می شود و مابقی نیز برای کارگاه های تولیدی و حمایت از سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است ، سال گذشته از محل پرداخت تسهیلات این تبصره ۷۳۰ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه تمرکز بر درآمدهای دولت از وظایف مشترک ادارات اقتصادی و دارایی و امور مالیاتی است، ادامه داد: با توجه به تنوع منابع درآمدی دولت، اما بر اساس قانون بودجه، صدور اسناد خزانه اسلامی، جلوگیری از فرار مالیاتی و الکترونیکی کردن مالیات ها از مهمترین وظایف این دستگاه هاست.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان ایلام یادآور شد: الکترونیکی کردن مالیات ها موجب شفاف سازی منابع درآمدی مودیان، تعیین میزان پرداخت مالیات و اجرای عدالت در پرداخت مالیات برای همه مودیان حقیقی و حقوقی می شود و همچنین در شناسایی افرادیکه تاکنون از پرداخت مالیات امتناع کرده اند، موثر است.

رشنوادی با اشاره به اینکه سهم استان ایلام در خصوص مبلغ مصوب وصول مالیات ۷۲۳ میلیارد تومان است، اضافه کرد: از این مبلغ ۹۴ درصد آن سهم اداره امور مالیاتی بوده که باتوجه وضعیت مطلوب استان در وصول مالیات، این رقم به نزدیک ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است و در این راستا برخی پرونده های راکد و فراموش شده گذشته نیز برای رسیدن استان به درآمدها و وصول مالیات واقعی بازگشایی و پیگیری شد.

وی افزود: تلاش، نظارت و پیگیری دقیق ذی حسابان بر امور مالی دستگاه ها باعث پیگیری روند پرونده های مالیاتی به منظور تحقق درآمدهای دولت است و در این خصوص نیز تعامل مطلوبی با امور مالیاتی و اقتصادی و دارایی برقرار است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار