اقدام اثر گذار بسطامی در کمیسیون تلفیق :
با درخواست  مدیرعامل پتروشیمی هلیلان و متعاقب آن تلاش و پیگیری علی اکبر بسطامی نماینده ایلام و عضو کمیسیون تلفیق ،اتفاق بسیار ارزنده ای برای پتروشیمی هلیلان و تمامی صنعتگران به وقوع پیوست .
کد خبر: ۱۰۹۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ 09 February 2023

تابناک ایلام :: پتروشیمی هلیلان که با سرمایه گذاری بخش خصوصی مراحل عملیاتی شدن خود را پشت سر می گذارد ،یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین طرح های توسعه ای استان است که در عمل از پتانسیل لازم برای محقق شدن  اهداف توسعه ای و اشتغال آفرینی برخوردار است 

مع الاسف برخی قوانین و بروکراسی های بیخود و سد کننده توسعه ،تاکنون بعنوان سنگ هایی درمسیر پیشرفت این طرح قرار گرفته و سرعت آن را کند کرده اند.

بند غ ماده ۱۱۰ گمرکی یکی از قوانین مضر به حال صنعتگران بود که با اعمال تعرفه ۵ درصدی، واردات تجهیزات صنعتی را با هزینه های زیادی روبرو می ساخت.

سال گذشته نمایندگان مجلس یازدهم در طرحی ،با اصلاح این ماده به نفع صنعتگران ،تعرفه واردات تجهیزات صنعتی را به یک درصد تقلیل دادند.

اما در کمال ناباوری، در بودجه سال آینده کشور ،این مصوبه مهم در راستای حمایت از صنعتگران مغفول ماند و می بایست صنعتگران با استناد به همان قانون گذشته به واردات تجهیزات صنعتی مبادرت ورزند که این امر یکی از مهمترین موانع واردات تجهیزات دپو شده پتروشیمی هلیلان در گمرک بود. 

از اینرو با درخواست مدیرعامل پتروشیمی هلیلان و متعاقب آن تلاش و پیگیری علی اکبر بسطامی نماینده ایلام و عضو کمیسیون تلفیق ،اتفاق بسیار ارزنده ای برای پتروشیمی هلیلان و تمامی صنعتگران به وقوع پیوست .

چرا که با طرح این موضوع از سوی بسطامی در کمیسیون تلفیق و موافقت اعضای آن ،باردیگر با عمل به قانون اصلاح بند غ ماده ۱۱۰ گمرکی، تعرفه واردات به عدد ۱ درصد رسید تا براساس آن صنعتگران مشمول  آثار حمایتی این قانون شوند

بنابراین باید این اقدام و تلاش نماینده استان در مجلس شورای اسلامی را گامی مهم و اثرگذار در برداشته شدن موانع توسعه ای در کشور و خاصه تسریع در ترخیص تجهیزات پتروشیمی هلیلان قلمداد کرد که بزودی آثار آن برای مردم استان وخصوصا منطقه محروم هلیلان هویدا خواهد شد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار