سرپرست محیط زیست ایلام:
سرپرست محیط زیست ایلام با اشاره به سایت گوزن زرد ایلام، تصریح کرد: این سایت یکی از موفق‌ترین سایت‌های کشور است و امروز ۳۴ راس گوزن زرد در آن زندگی می‌کنند و در آن تکثیر انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ 08 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا محمدی اظهار کرد: استان ایلام ۱۴۳ هزار و ۲۷۵  هکتار مناطق تحت مدیریتی شامل ۴ منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ، کبیرکوه و دینارکوه و کولگ است و غار خفاش، چشمه قیر آثار طبیعت هلران است.

وی با بیان اینکه در محیط زیست ایلام ۴۴ گونه پرنده   و بالغ بر ۱۰۰۰ گونه گیاهی وجود دارد، گفت: ۱۵ اکیپ حفاظت در سطح اداره کل در راستای صیانت از محیط زیست وجود دارد.

سرپرست محیط زیست ایلام با اشاره به سایت گوزن زرد ایلام، تصریح کرد: این سایت یکی از موفق‌ترین سایت‌های کشور است و امروز ۳۴ راس گوزن زرد در آن زندگی می‌کنند و در آن تکثیر انجام می‌شود.

محمدی تاکید کرد: موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان یک مکان علمی و آموزشی و فرهنگی و نمودی از محیط زیست استان است و همواره مورد بازدید رایگان قرار می‌گیرد و بازدیدکنندگان را با سیمای حیات وحش آشنا می‌کند و در نوروز ۱۰۴۱ گذشته ۱۵ هزار نفر از آن بازدید کردند.

وی با اشاره به افتتاح اولین خانه محیط زیست ایلام، گفت: دانش‌آموزان، دانشجویان و سازمان‌های مردم‌نهاد زیست محیطی می‌توانند از این مکان استفاده کنند و دارای کتابخانه و محتوای آموزشی مناسب و فضای مناسب برای جلسات زیست محیطی است.

سرپرست محیط زیست استان ایلام با بیان اینکه آزمایشگاه آب و خاک وهوا در محل اداره کل وجود دارد و کارشناسان به صورت مستمر پایش را انجام می‌دهند، گفت: ۸ ایستگاه سنجش آلایندگی در استان فعال است و به طور دقیق میزان ذرات معلق در هوا را پایش در زمان وجود آلودگی به اطلاع مراجع ذی‌ربط رسانده می‌شود.

محمدی از وجود سیستم‌های تصفیه خانه در واحدهای تولیدی خبر داد و تصریح کرد: ۶ آزمایشگاه در این زمینه داریم و ۱۲ سیستم بی‌خطر ساز در مراکز درمانی و ۳ بیمارستان امام علی (ع) ایلام، ولیعصر دره‌شهر و بیمارستان مهران فعال است.

وی تاکید کرد: ۲۲ ایستگاه آلودگی سنجی بر روی رودخانه‌های استان وجود دارد و سامانه الکترونیکی ۱۵۴۰ همیشه جوابگوی ترتیب اثر دادن به شکایات مردمی است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار