رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد بیماران سرطانی در استان افزایش یافته و بر اساس امارها سالانه یک هزار نفر به تعداد بیماران بدخیم افزوده می شود.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 07 February 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر جاسم محمدی  اظهار داشت: یکی از اصلی ترین نیازهای درمانی در استان ایلام ایجاد مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی است.

وی افزود: بر اساس آخرین ارزیابی های صورت گرفته سالانه حدود یک هزار نفر به تعداد بیماران سرطانی بدخیم در استان اضافه می شود و این مسئله با افزایش سن افراد رابطه مستقیمی دارد و هرچه سن بالاتر برود، این بیماری ها نیز بیشتر خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: بخشی از نیازهای این بیماران با مواد رادیواکتیو سر و کار دارد که متاسفانه در استان وجود ندارد و تامین آن نیز با توجه به محدودیت های اعتباری وزارتخانه در شرایط کنونی امکان پذیر نبود.

دکتر محمدی تاکید کرد: برای حل این مسئله رایزنی هایی با شرکت های نفت و گاز مستقر در استان از طریق نماینده استان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت که پس از توجیه این نیاز درمانی برای کارشناسان وزارت نفت تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت ، وزارت نفت و دانشگاه علوم پزشکی استان برای رفع این مشکل منعقد شد که در صورت نهایی شدن این مرکز در بیمارستان رازی ایلام مستقر خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم ابنیه مرکز رادیوتراپی را احداث کنیم، وزارتخانه تجهیزات مورد نیاز را در اختیار استان قرار خواهد داد، ضمن اینکه ایجاد این مرکز بویژه در حوزه هسته ای می تواند به مکانی برای جذب گردشگری سلامت در استان با توجه به نبود آن در کشورهای عربی همسایه بخصوص اتباع عراقی تبدیل شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار