مدیرکل استاندارد ایلام خبر داد؛
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: طی سال جاری پنج هزار و ۸۱۱ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه در سطح استان توسط این اداره کل انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱ 06 February 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهناز همتی اظهار داشت : این مدت (ابتدای سال تا پایان دی ماه) ۶۸ مورد صدور و تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد، ۳۹ مورد صدور گواهی تأییدیه تجهیزات بازی و پنج هزار و ۸۱۱ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی و مراکز صنفی استان انجام شده است.

وی بیان کرد: این بازه زمانی ۸۱۴ فقره نمونه برداری از مراکز تولید و عرضه کالا و یک هزار و ۳۳۲ فقره بازرسی فنی آسانسور انجام شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: صدور ۱۳۳ مورد گواهی تأییدیه آسانسور، بیش از ۱۲۲ هزار نفرساعت آموزش به کارکنان و مدیران کنترل کیفیت و تأیید صلاحیت ۴۹ مسئول کنترل کیفیت از دیگر اقدامات مهم این اداره کل در دولت سیزدهم بوده است.

همتی تاکید کرد: از ابتدای سال تا پایان دی ماه ۱۹۷ هزار و ۹۰۸ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی اضافه کرد: بیشتر کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

مدیرکل استاندارد ایلام ادامه داد: این مدت (ابتدای سال تا پایان دی ماه) بیش از ۲۸۴ تن کالای استاندارد از مرز مهران وارد کشور شده است.

همتی یادآور شد: همچنین در این بازه زمانی برای هزار و ۲۹۲ فقره پرونده صادراتی و ۱۳ فقره پرونده وارداتی مجوز (صادرات و واردات) صادر شده است.

وی بیان کرد: یک‌ هزار و ۶۳۶ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار