استاندار ایلام
استاندار ایلام گفت: کنگره استانی زنان تاثیرگذار ایلام با توجه به جایگاه ارزنده بانوان این استان باید در سطح یک کنگره ملی برگزار و در تمام کشور مطرح شود.جبهه استکبار با تبلیغات گسترده فرهنگی دنباله رو اهداف و برنامه های شوم رضاخانی
کد خبر: ۱۰۹۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴ 06 February 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛  حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست هم اندیشی و هماهنگی برگزاری اولین کنگره استانی زنان تاثیرگذار ایلام اظهار داشت: این کنگره به جهت اهمیت موضوعی آن، باید با همکاری و همراهی همه دستگاه های مرتبط و با شکوه خاصی برگزار شود.

وی افزود: همه دستگاه ها و ادارات برای برگزاری این کنگره مهم باید ورود و در تامین اقلام و تجهیزات مورد نیاز این مراسم پشتیبانی کنند تا همچون کنگره ملی سه هزار شهید، این کنگره نیز در سطح کشور نمود خوبی پیدا کند.

استاندار ایلام ادامه داد: جبهه استکبار با تبلیغات گسترده فرهنگی دنباله رو اهداف و برنامه های شوم رضاخانی به منظور ایجاد فاصله بین زن مسلمان ایرانی و پوشش اسلامی است، درحالیکه زنان جامعه ما با صیانت از پوشش و هویت خود تبلیغات مسموم استکبار را از بین می برند.

بهرام نیا یادآور شد: در اغتشاشات اخیر عمده تبلیغات سوء دشمنان جامعه برای ترویج و عادی سازی بی حجابی بود که عده ای اندک و انگشت شمار متاثر از این تبلیغات حجاب و پوشش خود را برداشتند، اما بیشتر بانوان بر هویت اصیل ایرانی اسلامی خود پایبند ماندند.

وی با بیان اینکه حجاب جزئی لایفنک از فرهنگ دینی و ایرانی است، اضافه کرد: هویت و اصالت یک زن ایرانی برگفته از پوشش و حجاب ایران باستان و دین مبین اسلام است که با تبلیغات و هجمه های فرهنگی معاندان به این هویت ارزشمند خللی وارد نمی آید.

استاندار ایلام با بیان اینکه نقش بی بدیل کمی و کیفی زنان به عنوان ۵۰ درصد از جمعیت، در خانواده و جامعه قابل تقدیر و ستایش است، گفت: تربیت و تاثیر پذیری فرزندان از مادر به عنوان مدیر خانه بیشتر از پدر است و برگزاری این کنگره ها جایگاه ارزشمند زن ایرانی در خانه و جامعه را تعمیق می بخشد.

مدیرکل خانواده و امور بانوان استانداری ایلام هم اظهار داشت: گسترش و ترویج سیره فاطمی، گفتمان تمدنی ایرانی اسلامی، نقش مادر در خانواده، نقش و حضور زنان در فضای مجازی و تاثیرپذیری آنها از شبکه های اجتماعی از محورها و اهداف این کنگره است.

نسرین الیاس پوریان افزود: در کنگره زنان تاثیرگذار از ۶۰ بانوی فرهیخته در حوزه های مختلف تجلیل می شود و به سه برگزیده شامل نخبه علمی، کارآفرین و فعال فرهنگی نیز تندیس کنگره اعطا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اولین کنگره زنان تاثیرگذار استان ایلام چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه و همزمان با هشتمین روز از دهه فجر با حضور مهمانان کشوری و استانی برگزار خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار