امام جمعه ایلام گفت: امام خمینی (ره) با شعار ما نباید زیر سلطه دیگران باشیم در دفاع از عزت مردم اقدامات انقلابی خود را آغاز کرد تا دست یغماگران و سلطه جویان شرق و غرب را از کشور قطع کند و ایران را به استقلال برساند ، این ایام پرشور دهه مبارک فجر مقطع رهایی ایران و مقطعی است که گذشته را از آینده جدا کرد.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷ 02 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار ایلام اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران برای رفع تبعیض ، نابرابری ، برقراری عدالت و همچنین حمایت و پشتیبانی از محرومان جامعه برپا شد.

وی افزود: دلیل ظهور انقلاب اسلامی در شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی کاملا مشهود و نمایان است، ما در گذشته هیچ گونه استقلالی نداشتیم، اما اکنون این خود ملت ایران هستند که تصمیم می‌گیرند، در واقع نظام جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور توزیع عدالت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: دوران رضاشاه و بعد از آن پسرش محمدرضا شاه پهلوی، سفیر انگلیس و آمریکا در ایران جایگاهی بالاتر از پادشاه داشتند به این معنی که حرف آنان مهمتر از حرف پادشاه شمرده می‌شد، سفیر انگلیس در تهران به طور غیر مستیم به رضاشاه می گفت: ایران را ترک‌ کند متاسفانه کوچکترین مقاومتی در این خصوص نمی کرد و با ذلت و خواری کشور را رها کرد و جانش را هم در خارج از کشور دست داد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان اینکه تمام شئونات کشور ما پیش از انقلاب در دست آمریکایی ها و انگلیسی ها بود ولی انقلاب اسلامی به آن سلطه پایان داد، تاکید کرد: تمام دغدغه خاندان پهلوی تامین منافع اربابان خود بود، یکی از کارهایی که انگلیسی ها انجام دادند قحطی مصنوعی را در کشور به راه انداختند و با این راهبرد محمدرضا را روی کار آوردند و این از رضاشاه بدتر بود.

وی یادآور شد: آمریکایی ها مردم ایران را آدم‌ حساب نمی کردند، مجلس شورای آن زمان با همین‌ نگاه قانونی به عنوان مصونیت آمریکایی ها مصوب کردند که آنها هرکاری را در ایران انجام دادند هیچ مقامی حق ندارد عکس العملی انجام دهند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: امام خمینی (ره) با شعار ما نباید زیر سلطه دیگران باشیم در دفاع از عزت مردم اقدامات انقلابی خود را آغاز کرد تا دست یغماگران و سلطه جویان شرق و غرب را از کشور قطع کند و ایران را به استقلال برساند ، این ایام پرشور دهه مبارک فجر مقطع رهایی ایران و مقطعی است که گذشته را از آینده جدا کرد.

کریمی تبار ادامه داد: زمانیکه امام خمینی (ره) تبعید شد، آنچنان فضای خفقان و وحشتناکی حاکم شد که کسی جرات نمی کرد اسم امام (ره) را بیان کند و کوچکترین اعتراض و مخالفت در حد آوردن اسم امام (ره) و حتی کوچکترین ابراز آزادی اندیشه تحت بدترین شکنجه های سازمان ساواک قرار می گرفت، مشیت الهی این بود که انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، هیچ نظریه پردازی وجود نداشت که به این باور داشته باشد ولی خداوند متعال این عزت و افتخار را به ملت ایران داد تا برای آزادی خود قیام و بیگانگان را از کشور بیرون کنند.

وی بیان کرد: اوایل انقلاب توطئه دشمن آغاز شد، سفارت آمریکا در تهران مرکز هدایت آنها بود، تسخیر لانه جاسوسی با برملا کردن چهره عناصر وابسته و جاسوس و ناکام کردن نقشه های شوم آنان، بزرگترین نقش را در بقا و استمرار انقلاب اسلامی ایفا کرد.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب ، جانفشانی شهدا و تلاش های امام امت و درایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، ایران در اوج اقتدار و بالندگی خود قرار دارد.

وی با بیان اینکه دموکراسی در نظام اسلامی به بهترین شکل در حال اجراست، یادآور شد: بیش از ۹۸‌ درصد مردم ایران اسلامی به‌ جمهوری اسلامی رای دادند، ولی ابرقدرت های شرق و غرب با اتحاد هم برای نابودی ایران اسلامی به عراق کمک کردند، ۸ سال مقاومت کردیم که این دوران یک‌ پشتوانه ای شد تا روی پای خود بایستیم، همه ما خدا شاکر هستیم که در عصری زندگی می کنیم که شاهد گذشت ۴۴ از سالگرد پیروزی حق بر باطل و استقرار حکومت عدالت در جهان هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به بصیرت افزایی در شناختن ابعاد فتنه های جدید و روش های پیچیده دشمن برای یاس و ناامیدی و به زانو درآوردن ملت ایران در یک جنگ تمام عیار بیان کرد: به برکت خون شهدا و تلاش دانشمندان این مرز و بوم نظام اسلامی ثابت و استوار به حیات جاودانه خود ادامه می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام هم در این آیین با تبریک دهه مبارک فجر گفت: دهه فجر بهترین فرصت برای بیان دستاوردهای نظام و دولت است تا جوانان در جریان این دستاوردها قرار بگیرند.

محمدسبحان حسنی دهه فجر را یادآور رهایی ملت بزرگ ایران از اسارت نظام سلطه به رهبری آمریکا عنوان کرد و یاد و خاطره شهدای والامقام را در تحقق این انقلاب اسلامی گرامی داشت.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع این دهه در سطح استان افزود: در این دهه و در راستای خدمات ارزشمند دولت سیزدهم که در واقع خدمات نظام است، برنامه های متنوع شامل افتتاح طرح های مختلف در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار می شود./م

 

 

برچسب ها: امام جمعه ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار