استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: هیچگونه طرح و پروژه ای در سطح استان تا زمانی که اعتبار آن تخصیص داده نشده نباید کلنگ زنی شود و همچنین نباید هیچ طرح ناقص و نیمه تمامی نیز در این استان افتتاح گردد.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹ 01 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب استان اظهار داشت :انقلاب اسلامی از همان ابتدا تاکنون با رهبری داهیانه امامین انقلاب و پشتوانه و بصیرت مردم با عنایت خداوند به ثبات رسیده و با همدلی و هم آوایی بین مردم و مسولان شیطنت ها و نقشه های دشمنان نقش بر آب شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۴۸ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی همزمان با دهه فجر افتتاح و یا کلنگ زنی می شود، بیان داشت : مبلغ سه هزار و ۶۹۷ میلیارد تومان برای افتتاح و یا کلنگ زنی این طرح ها هزینه شده که ۲۱۴ طرح و پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان افتتاح و ۳۴ طرح عمرانی در حوزه های مختلف با اعتبار ۲ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان نیز کلنگ زنی می گردد. 

وی افزود: ۲۸ طرح در حوزه راهداری، ۲۱ طرح در حوزه برق رسانی، ۱۱ طرح در حوزه ورزش، ۱۷ طرح در حوزه بهداشت، ۳۴ طرح در حوزه هادی روستایی، حوزه ۱۳ طرح در حوزه گازرسانی، حوزه آموزش و پرورش ۳۴ طرح، هفت طرح در حوزه ارتباطات و فناوری و ۲۲ طرح در حوزه آب و فاضلاب از جمله طرح های آماده افتتاح یا کلنگ زنی است.

استاندار ایلام یادآور شد: بهره برداری از ۱۰۹ طرح در حوزه اقتصادی با اشتغال یک هزار و ۲۸۸ نفر و با اعتبار یک هزار و ۱۶۹ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح یا بهره برداری خواهد رسید. 

وی افزود: از این تعداد ۴۹ طرح اقتصادی و همچنین ۶ هزار ۹۶۴ طرح خود اشتغالی با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد. 

بهرام نیا با اشاره به اینکه کل سرمایه گذاری برای طرح های کلان اقتصادی و عمرانی استان ۴ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان بوده یادآور شد : در یکسال گذشته ۳۶ واحد صنعتی، ۸۵ واحد کشاورزی و ۲ واحد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری احیا شده است. 

به گفته وی در یکسال گذشته نیز مجوز ۴۹۲ طرح تولیدی اشتغالزایی کلان و متوسط صادر شده که از این میزان ۷۷ طرح مورد بهره برداری و مابقی در حال انجام می باشد. 

استاندار ایلام کلنگ زنی سد گدارخوش در دهه مبارک فجر سال جاری با حضور مسوولان کشوری و استانی اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی سد چناره نیز بعد از ۱۰ سال وقفه در چند ماه اخیر مجددا آغاز شده است.

وی با اشاره به میزان تسهیلات پرداخت شده ازدواج استان تا پایان آذرماه سال‌جاری، گفت: ۵ هزار ۸۳۱ فقره وام ازدواج از ابتدای سال تا پایان آذرماه سال‌جاری با اعتباری افزون بر ۸۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است که ۸۰ درصد درخواست متقاضیان در خصوص تسهیلات ازدواج پرداخت شده است./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار