مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه کارکرد بدون حادثه در این واحد صنعتی از مرز 7 میلیون و 70 هزار نفر ساعت عبور کرده است،گفت: التزام همگانی به قواعد و مقررات بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل و رعایت شایسته اصول و الزامات ایمنی، دقت و مسئولیت پذیری کارکنان از مهم ترین عوامل در بهبود شاخص های HSE و ثبت رکورد ساعت کار بدون حادثه در این مجموعه بوده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶ 31 January 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ روح اله نوریان با بیان اینکه این پالایشگاه در حوزه ایمنی اقدامات موثری انجام داده است، اظهار داشت : اين شرکت در اجرا و استمرار سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و آتش نشانی، محیط زیست و پدافند غیرعامل تلاش های قابل قبولی انجام داده و همواره سعی دارد با نگاه فرآيند محور، اهتمام به الزامات ايمني و ارائه آموزش‌هاي هدفمند، این مهم را گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 99 تاکنون 17805 پروانه فعالیت شامل: 12هزار و 619 پروانه کار گرم، 615 پروانه کار سرد، 3016 مورد کار روزمره و یکهزار و 555 پروانه کار شعله باز صادر شده است،اظهار داشت: این تعداد فعالیت کاری با نظارت و کنترل واحد ایمنی و همکاری سایر واحد‌های عملیاتی و پشتیبانی به منظور انجام فعالیت‌های تعمیراتی در حوزه‌های مکانیک و ماشینری، برق و ابزار دقیق و دیگر کار‌های تعمیراتی و فعالیت‌هایی نظیر تعمیر و نگهداری، نصب و راه اندازی تجهیزات، فعالیتهای مستغلاتی و غیره صادر شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه در این دوره زمانی 695 گزارش شرایط و اعمال ناایمن پیگیری و انجام شده است،تصریح کرد: درطول 3 سال گذشته تا کنون یکهزار و 336 مورد خطر در نواحی فرآیندی و غیرفرآیندی شناسایی شده که از این تعداد یکهزار و 285 مورد از آنها جزء ریسک های قابل قبول، 51 مورد قابل تحمل و هیچگونه ریسک غیر قابل قبولی مشاهده نشده است.

نوریان از انجام 2 دوره متوالی اورهال بدون حادثه در این دوره زمانی در این پالایشگاه خبر داد و تصریح کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث و حذف شرایط ناایمن در سطح شرکت، پرسنل واحد ایمنی به صورت روزکار و نوبت کار با دقت کاری بالا مشغول فعالیت بوده و بر تمامی فعالیت‌های انجام شده در نواحی فرآیندی و غیرفرآیندی شرکت نظارت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه در طول 3 سال گذشته تاکنون هیچ گونه حادثه مرگبار و ناتوان کننده‌ای در این واحد صنعتی رخ نداده است،افزود: به منظور توسعه فرهنگ ایمنی، آموزش و باز آموزی موارد مهم ایمنی توسط پرسنل شرکت و افراد مراجعه کننده به نواحی فرآیندی بیش از 89 هزار و 122 نفر ساعت دوره آموزشی از جمله دوره آموزشی ایمنی و آتش نشانی عمومی برای کلیه پرسنل و خانواده ایشان، دوره تخصصی کار در ارتفاع ، دوره بازآموزی پرمیت و غیره با مشارکت کارشناسان ایمنی و آموزش شرکت و اساتید بومی در حوزه‌های تخصصی ایمنی در این دوره زمانی برگزار شده است.

نوریان با اشاره به اینکه ایمن بودن محیط کار برای هر فردی مهم و حیاتی است که افراد درگیر کارهای سخت را به آینده امیدوار می کند،ادامه داد: پالایشگاه گاز ایلام با نصب العین قرار دادن “اول ایمنی همیشه کار” و متفاوت از سالهای گذشته با استفاده از متخصصان و مهندسین داخلی توانست حوادث احتمالی را در این واحد صنعتی به صفر برساند.

وی اظهار داشت: واحد ایمنی این مجموعه عظیم صنعتی به منظور جاری سازی فرهنگ ایمنی سازمانی و جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه، با الگو برداری از شرکت‌های پیشرو جهانی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی شعار " اول ایمنی، همیشه کار " را سرلوحه فعالیت‌های پالایشگاه قرار داده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه ماموریت این واحد با هدف تولید ایمن، پاک و پایدار بسیار خطیر است و نباید در اجرای آن سهل انگاری شود،تصریح کرد: استقرار منظم سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در این شرکت با سر لوحه قرار دادن و تمرکز بر موضوعات بهداشت، ایمنی و آتش نشانی، محیط زیست و پدافند غیرعامل، شرایط لازم برای بهبود، بهره وری و تعالی سازمان را فراهم آورده است.

نوریان از برگزاری 143 مانور سطح 1، 2 و 3 در طول این 3 سال خبر داد و گفت: از ابتدای سال 99 تاکنون این تعداد مانور به صورت داخلی و رزمایش های مشترک شرکت های تابعه وزارت نفت در سطح استان و با مشارکت دستگاه های پشتیبانی، امدادی، امنیتی و انتظامی استان برگزار شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال 99 تاکنون 9 هزار و 600 نفر ساعت استندبای فعالیت‌های با ریسک بالا توسط همکاران آتش نشانی این مجموعه انجام گردیده است./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار