مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام خبر داد؛
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه کلیه حساب های خدماتی وعمرانی پیمانکاران طرف قرارداد این پالایشگاه به صورت حساب مشترک در بانک های استان انجام می شود،گفت: برای تسهیل و تسریع در متمرکز ساختن حساب های بانکی و همچنین ارتقا نظام مالی، کلیه حساب های پیمانکاران این شرکت در بانک استان افتتاح شده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶ 30 January 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ روح اله نوریان در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که در محل سالن جلسات این شرکت برگزار شد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون عوارض آلایندگی این واحد صنعتی به حساب امورمالیاتی استان واریز شده است، افزود: پرداخت اینگونه مالیات ها و عوارض آلایندگی باعث رشد پروژه‌های عمرانی در اقصی نقاط استان می‌شود و این شرکت هر ساله با پرداخت مالیات و ارزش‌افزوده به رشد و توسعه استان کمک می کند.

وی از افزایش میانگین 10 درصدی تولید و 16 درصدی فروش محصولات در 10 ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: در مجموع تولید و فروش محصولات پنجگانه این شرکت شامل متان، اتان، گاز مایع خام، گوگرد، میعانات گازی از ابتدای سال گذشته تاکنون رشد قابل قبولی داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه کارکرد بدون حادثه در این واحد صنعتی از مرز 7 میلیون و 328هزارنفر ساعت عبور کرده است، تصریح کرد: التزام همگانی به قواعد و مقررات بهداشت، ایمنی و محیط زیست و رعایت شایسته اصول و الزامات ایمنی، دقت و مسئولیت پذیری کارکنان از مهم ترین عوامل در بهبود شاخص های HSE و ثبت رکورد ساعت کار بدون حادثه در این مجموعه بوده است.

نوریان با بیان اینکه در این پالایشگاه مولکولارسیو و کاتالیست‌های ساخت داخل که پیش‌تر توسط شرکت‌های اروپایی تامین می‌شد، با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و رونق بازار کالاهای ایرانی به‌کار گرفته شده است،گفت:این پالایشگاه همسو با سیاست‌های خودکفایی، کاهش و حذف وابستگی به خارج، با شناسایی شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان گام‌های خوبی برداشته است.

وی با اشاره به اینکه حمایت و همراهی با شرکت‌های دانش‌بنیان سبب سرعت بخشیدن در بهبود کسب‌وکار داخلی و قطع وابستگی به خرید کالاهای خارجی شده است،افزود: تأمین تجهیزات و فناوری‌های کلیدی مورد نیاز با تکیه بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از راهبردهای اصلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، مقابله با تحریم‌های ظالمانه غرب، رفع وابستگی و حفظ عزت و استقلال کشور بوده که برای آن گام‌های خوبی در این پالایشگاه برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه 16 تجهیز اساسی و حیاتی این پالایشگاه که در گذشته از سوی شرکت‌های خارجی تامین می‌شد، اکنون به‌دست توانمند متخصصان داخلی بومی‌سازی شده است،اظهار داشت:در حوزه دانش‌بنیان با راهبرد تکمیل حلقه توزیع فناوری بومی‌سازی و قطع زنجیره وابستگی به خارج از کشور و تعمیق ساخت داخل، 24 قلم از کالاهای اساسی مصرفی مورد نیاز این شرکت در حوزه شیمیایی و ابزار دقیق با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین شد.

نوریان به دستاوردهای این شرکت در طول سال گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: پالایشگاه گاز ایلام افتخاراتی نظیر عنوان برتر در حوزه سلامت اداری، کسب سطح عالی در نظام ارزیابی عملکرد شرکت ملی گاز، انتخاب پالایشگاه گاز ایلام بعنوان دستگاه اجرایی برتر پدافند غیرعامل ، پیاده سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در حوزه سرویس های فاوا و شبکه کنترل صنعتی، انتخاب پالایشگاه ایلام بعنوان کارفرمای سلامت محور استان، کسب رتبه برتر پژوهش برتر در بین شرکت های پالایشی کشور و کسب تندیس 3 ستاره ششمین جایزه ملی مدیریت انرژی ، کسب رتبه اول آتش نشانان در سطح شرکت ملی گاز ایران و غیره بخشی از دستاوردهای این شرکت در طو ل دو سال گذشته بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در این نشست با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه آموزش های کاربردی در حوزه نفت و گاز با تأمین تمهیدات از طرف سازمان با پالایشگاه گاز ایلام منعقد می شود،گفت: 67 درصد توليد استان در حوزه اقتصاد نفتي است که به دليل عدم فرآوري شدن آن در استان و به عبارت دقيق تر سيكل ناقص اقتصاد نفت استان، عملا تاثيري بر ارزش افزوده استان ندارد.

امین دوست محمدی با بیان اینکه مناطق نفت خیز در جهان جزو مناطق محروم می باشند، افزود: با توجه به اینکه توسعه پایدار در چهار خرده نظام سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی صورت می پذیرد اما کشورهای صاحب نفت دچار آسیب در توسعه درون زا می باشند.

وی با بیان اینکه کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی از تأکیدات و راهبردهای هميشگي مقام معظم رهبری می باشد، اظهار داشت: اقتصاد متکی بر درآمدهای مالیاتی سالم‌ترین و بهترین نوع اقتصاد است که در تعدیل و توزیع عادلانه ثروت در جامعه نقش عمده ای دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بر اهمیت و نقش پالایشگاه گاز ایلام در مسئولیت های اجتماعی، عوارض آلايندگي، مالیات بر ارزش افزوده، حساب های بانکی در ایجاد چرخش سرمایه در استان و همچنین کمک ها و حمایت های این شرکت در نظام آموزشی، کاربردی و دانش بنیان در ایجاد توازن منطقه ای و توسعه پایدار تأکید کرد و گفت: این پالایشگاه همواره نقش مهم و تاثیرگذاری در راستای مسئولیت های اجتماعی در جوامع محلی و حمایت از ورزشکاران استان داشته که انتظار می رود این خدمات استمرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: پالایشگاه گاز ایلام در کنار حمایت ها از شرکت‌های دانش بنیان می تواند با تأمین فضای مناسب برای فعالیت‌های آنها، زمینه کارگاهی و عملیاتی بودن این شرکت ها را فراهم‌ نماید که خوشبختانه در این زمینه قدمهای خوبی از سوی پالایشگاه گاز ایلام برداشته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از زحمات و تلاش های مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام در زمینه تبدیل وضعیت ایثارگران قدردانی کرد و اظهار داشت: پالایشگاه گاز ایلام یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تبدیل وضعیت ایثارگران بوده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار