معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام؛
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: تمامی دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای قوانین و دستورالعمل های فرزندآوری هستند.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ 30 January 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدسبحان حسنی در سومین نشست ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه های اجرایی مکلف به قوانین و دستورالعمل های فرزندآوری هستند، اظهار داشت: موضوع افزایش جمعیت و بحث فرزندآوری از مهم ترین دغدغه های حاکمیت است.

وی نقش گروه های مردمی را در حمایت از جوانی جمعیت بسیار موثر عنوان کرد و افزود: مشارکت گروه های مردمی در افزایش جمعیت و فرزندآوری بسیار موثر است.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: دستگاه های اجرایی براساس تکالیف خود بحث حمایت خانواده و جمعیت را در دستور کار قرار دهند و به موضوع فرزندآوری توجه ویژه داشته باشند.

حسنی با تاکید بر اجرایی شدن تکالیف دستگاه های اجرایی در خصوص فرزندآوری، گفت: مشکلات و موانع فرزندآوری و افزایش جمعیت باید احصا و برطرف شود.

وی اضافه کرد: گزارش گیری از نتیجه اقدامات تمامی دستگاه های عضو ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی بصورت مستمر و دوره ای در دستور کار است و عملکرد و اقدامات دستگاه های اجرایی از اقدامات آنان در خصوص توجه به خانواده و فرزندآوری ارزیابی می شود.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: سیاست های و مشوق های فرزندآوری برای افزایش رشد جمعیت بسیار اثرگذار است و هر قدر این مشوق ها بطور کامل اجرایی شود، شاهد رشد جمعیت خواهیم بود.

حسنی با تاکید بر این نکته که تعلل دستگاه های اجرایی در مرخصی زایمان و سایر مشوق های فرزندآوری به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، بیان داشت: نگاه دولت افزایش نرخ رشد جمعیت است که در این راستا مجلس شورای اسلامی اهتمام داشته و دولت نیز قوانین فرزندآوری را ابلاغ کرده است.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ رشد جمعیت آسیب هایی را برای کشور به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: دولت مجری اصلی سیاست ها و قوانین فرزندآوری است و دستگاه ها در این خصوص به تکالیف خود باید عمل کنند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار