مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام؛
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام بیان داشت :کاوش و مرمت آثار باستانی و تاریخی بابل عراق با توجه به پیشینه بسیار کهن این شهر در قالب یکی از بندهای این تفاهم نامه به تیم های باستان شناسی ایلام واگذار شده است که در آینده نزدیک تیم های باستان شناس استان ایلام به بابل عراق اعزام می شوند.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰ 27 January 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ شریفی از عقد تفاهم نامه استان ایلام با مسوولان فرهنگی استان بابِل عراق با محوریت مرمت آثار تاریخی و باستانی این استان خبر داد.

افزود : در جریان سفر ۲ روزه استاندار ایلام به استان بابل عراق تفاهم نامه ای با بندهای متعدد در بخش های مختلف منعقد شد که یکی از محوری ترین این حوزه ها مربوط به گردشگری، صنایع دستی و فعالیت های باستان شناسی است.

 حضور گردشگران عراقی به صورت فم تور برای بازدید مناطق گردشگری و تفریحی و نیز گردشگری سلامت برای بیماران عراقی نیازمند مداوا در استان ایلام از دیگر مفاد تفاهم نامه منعقد شده با استاندار بابل بود.

 حضور فعالان صنایع دستی و گردشگری عراقی در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران هم مورد بحث و موافقت طرف عراقی قرار گرفت.

 توسعه روابط گردشگری و فرهنگی، ارتباط بین اتاق های بازرگانی دو استان، صدور خدمات فنی مهندسی، گردشگری سلامت، زراعت و کشاورزی، تأمین وسایل شبکه‌های آبیاری تحت فشار و سیستم های پمپاژ، تسریع و تسهیل در رفت آمد زائران اربعین از جمله موارد مطرح شده در این توافق نامه بود./ع

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ارمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
سال ها است که باستان‌شناسی ایران منتظر است تا بتواند نقش پر رنگ تری در کشورهایی که در حوزه ایران فرهنگی داشته باشد که میسر نشده است. این خبر خوبی است اما اقای به عنوان یک مدیر غیر متخصص باید توضیح میداد منظورشان کدام باستان شناس ایلامی!؟ در اداره کل میراث استان که همه درگیر روز مره‌گی اداری هستند و دانش کافی نه در حوزه باستان‌شناسی وجود دارد نه مرمت اثار، دیگر باستان‌شناسان مستقل و دانشگاهی هم به لطف اداره کل میراث استان عملا امکان هیچ فعالیتی ندارند. در ضمن پیش از آن فکر میکنم باید یک برنامه ای برای جلوگیری از تخریب شدید محوطه های باستانی استان تهیه کنند که نرخ تخریب آن چنان زیاد است که ممکن است تا پایان صدرات اقای شریفی بر میراث استان تعداد زیادی از محوطه ها ناپدید شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار