مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام اظهار داشت :از ابتدای امسال تاکنون چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی رشته های مختلف در مراکز دولتی و خصوصی این استان ارائه شده است.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 28 January 2023

ارائه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی در استان

 به گزارش تابناک ایلام؛ مجید ولی زاده بیان داشت: جامعه هدف حوزه فنی و حرفه ای بسیار متنوع بوده و بالغ بر ۱۹ گروه را شامل می شود که از جمله آنها می توان به دانشجویان و فارغ التحصیلان ، زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست ، معتادان بهبودیافته ، افراد کم سواد و جویای کار اشاره کرد.

وی  گفت : ارائه آموزش های مهارتی باکیفیت مهم ترین برنامه سازمان فنی و حرفه ای در نقاط شهری و روستایی است که باعث می شود افراد با توانمندی بالا وارد فضای کار در سطح جامعه شده و از این محل مشاغل متعدد و متنوعی ایجاد شود.

ولی زاده ادامه داد : توسعه مهارت آموزی باکیفیت در درجه اول به خوداشتغالی ، سپس ایجاد اشتغال برای دیگران و در درجه های بالاتر به کارآفرینی منجر می شود.

 وی مطرح کرد : اعتقاد داریم با وجود آمار بیکاران در سطح کشور و استان فرصت های شغلی در جامعه وجود دارد اما باید ارتباط بین افراد متقاضی با نیاز بازار برقرار شود که تحقق آن نیازمند یکسری پیش نیازهاست.

ولی زاده افزود :  ایجاد زمینه مهارتی باکیفیت مطابق با نیازهای هر منطقه از مهم ترین اولویت های سازمان فنی و حرفه ای است و بر این اساس نیز نهضت توسعه آموزش های مهارتی در کشور شکل گرفته و در این چارچوب وظایف سازمان به نسبت سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام ادامه داد :  ارائه سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت آموزش امسال در بخش دولتی استان پیش بینی شده بود که تاکنون سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت آن محقق شده و مابقی تا پایان سال انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت : همچنین در بخش آموزشگاه های آزاد حدود یک میلیون نفر ساعت آموزش های مهارتی در نظر گرفته شده بود که این مقدار بطور کامل اجرا شده است.

ولی زاده  با اشاره به فعالیت ۲۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان یادآور شد: از این تعداد ۱۲٠ آموزشگاه در سطح شهر ایلام قرار دارد که در ۲۸۸ حرفه چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ هنر آماده ارائه خدمات به متقاضیان است./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار