نمایش «کُرنر زیر درختان بلوط» با موضوع بمباران زمین فوتبال چوار در بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه می‌رود.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴ 24 January 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علی هوشمند ضمن اعلام این خبر با اشاره به اینکه استان ایلام پس از سال‌ها با نمایش «کُرنر زیر درختان بلوط» در بخش صحنه‌ای بین‌الملل تئاتر فجر حضور خواهد داشت، گفت: در این اثر نمایشی به حادثه بمباران زمین فوتبال چوار و شهادت جمعی از ورزشکاران ایلامی پرداخته شده است.

هوشمند تأکید کرد: سال گذشته در دیدار دست اندرکاران کنگره ملی سه هزار شهید و سرداران استان ایلام با مقام معظم رهبری، ایشان در خصوص حادثه زمین فوتبال چوار و بمباران آن توسط رژیم بعث در دوران هشت سال دفاع مقدس نکات مهمی را فرمودند و بر تولید اثر با این مضمون تأکید کردند.

وی افزود: بر این اساس ضرورت دارد که ابعاد مختلف این حادثه در سطح ملی و بین المللی شناسانده شود و اصحاب فرهنگ و هنر کشور به ویژه استان ایلام در این زمینه رسالت بزرگی بر عهده دارند.

 وی اضافه کرد: در همین راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با رایزنی ها و تلاش های انجام شده این اثر را تولید کرده است؛ نویسنده  و کارگردان این اثر نمایشی اصغر خلیلی، یکی از اساتید برجسته حوزه نمایشنامه نویسی در سطح کشور  و از چهره های شناخته شده تئاتر ایران است.

هوشمند ادامه داد: آقای خلیلی طی ۴ ماه با حضور در استان ایلام و با تلاش جمعی از هنرمندان ایلامی این اثر نمایشی را تولید کرده‌اند و عوامل این نمایش از سوم بهمن ماه سال جاری برای اجرا در بخش بین‌الملل سی و پنجمین دوره تئاتر فجر به تهران اعزام می‌شوند و در تهران در دو سانس اجرا خواهند داشت.

هوشمند با اشاره به اینکه برای اولین بار است که اثری نمایشی از استان ایلام در بخش بین الملل تئاتر فجر حضور دارد، ابراز کرد: این امر یک رویداد فرهنگی بسیار ارزشمند برای استان ایلام است و وظیفه ما در ساحت هنر ادای دین به شهدای چوار بوده است و انتظار می‌رود این نمایشنامه بتواند در این جشنواره موفق و درخشان ظاهر شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار