انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی هرچه سریعتر و در راستای صیانت از حقوق مردم  پاسخ این سوالات را در اختیار رسانه قرار دهد و گرنه نتیجه تمام سهل انگاری ها متوجه آنان خواهد بود .
کد خبر: ۱۰۸۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵ 20 January 2023

تابناک ایلام :: در هر جامعه ای با هر سیستم سیاسی و اجرایی ، حفظ سلامت ،نشاط و شادابی جزو اصلی ترین اهداف و برنامه حاکمان بوده و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست .

ممکن است در دولت های مختلف دیدگاه‌های سیاسی در اهداف انحراف ایجاد نمایند اما در سطوح کلان ،حفظ سلامت مردم همواره اهم بوده و در ردیف خطوط قرمز قرار دارد .

اما متاسفانه باید گفت در این دولت آنچنان سیاسی بازی در اولویت قرار دارد که گویی از خطوط قرمز هم عبور کرده باشد به گونه ای که حتی سلامت مردم را هم وجه المصالحه بازی های سیاسی و منافع تیمی قرار داده اند.

اگر از انتصابات فله ای و سیاسی محور در حوزه سلامت و بهداشت بگذریم ،اما نمی‌توانیم بر رفتار همین مدیران سیاسی منصوب شده در حوزه بهداشت و درمان براحتی چشم ببندیم .

رفتاری که می رود با سخره گرفتن سلامت مردم ،اصلی ترین اهداف و برنامه های کلان کشوری منبعث از منشور ملی یعنی قانون اساسی را نیز تحت شعاع قرار دهد .

شنیده شده است که اخیرا دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام که همواره حاشیه هایش پررنگ تر از متن جلوه گری می کند ،در حوزه غذا و دارو تصمیماتی را اتخاذ کرده است که برآیند آن هدف قرار دادن سلامت مردم استان است

تصمیمی که براساس آن مسولیت تامین دارو ،تجهیزات مهم بیمارستانی ، اتاق های عمل و حوزه درمان بیماران به پیمانکاری بیرون از استان واگذار شده است که بخودی خود سوالاتی را برانگیخته است که خوب است رئیس دانشگاه و معاونت غذا و دارو بصورت شفاف پاسخگوی آن باشند؛
۱-ایا صلاحیت شرکتی که مسولیت تامین دارو ،تجهیزات و ملزومات پزشکی و درمانی بیمارستان ها به آن واگذار شده است واقعا مورد تایید معاونت غذا و داروی دانشگاه است؟
۲-ایا معاونت غذا و دارو می تواند رزومه کاری این شرکت در تامین دارو و تجهیزات بیمارستانی آن در دیگر استان های کشور را در اختیار رسانه ها قرار دهد ؟

۳-آیا تصمیمات خام و بچگانه اتخاذ شده در خصوص تغییر سرویس دهی به بیماران بیمارستان‌های استان به سخره گرفتن سلامت مردم استان نیست ؟

۴-اگر این پیمانکار نتواند از ابتدای بهمن ماه بدرستی وظیفه  تامین نیازهای اورژانس بیمارستان جنرال استان را عملیاتی نماید و این موضوع سلامت بیماران را به مخاطره اندازد، مسولیت پاسخگویی اهمال صورت گرفته متوجه کیست ؟

۵- آیا همیشه پیشگیری مقدم بر درمان نیست ؟ چنانچه این اهمال کاری مبرهن در هفته ها و ماه‌های آتی جان و سلامت مردم را به مخاطره اندازد، آیا خلع ید آن می‌تواند تضمین کننده بازگشت جان و سلامت مردم باشد ؟

انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی هرچه سریعتر و در راستای صیانت از حقوق مردم  پاسخ این سوالات را در اختیار رسانه قرار دهد و گرنه نتیجه تمام سهل انگاری ها متوجه آنان خواهد بود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار