معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام افزود : در شهر ایلام یک هزار و ۹۷۰ اتوبوس و خودرو حمل و نقل عمومی در سطح استان وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 20 January 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی طاهر سارایی مطرح کرد : در زمینه عرضه سوخت گازوییل مشکل خاصی وجود ندارد و همچنین در صنایع استان با وجود بهره مندی از گاز سوخت مازوت مورد استفاده نیست.

وی گفت :  برای اجرای مفاد مصوبه قانون هوای پاک همه مردم، مسوولان، وزارتخانه ها و نهادها درگیر هستند ، ۱۴ وزارتخانه به طور مستقیم برای اجرای این قانون نقش دارند و اجرای آن به تنهایی از عهده حفاظت محیط زیست خارج است.

سارایی افزود :  یکی از مهمترین محورهای حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از بیابان زایی و مقابله با کانون های تولید ریزگرد است ، برای مهار این کانون ها به جای مالچ نفتی آلوده به فلزات سنگین و مخرب از مالچ های جدید موسوم به دوستدار محیط زیست استفاده می شود که توسط شرکت های دانش بنیان تولید و عرضه شده است.

وی ادامه داد :  در سفر اخیر رییس سازمان حفاظت محیط زیست به استان، بیابان های ایلام به عنوان پایلوت استفاده از این مالچ های جدید دوستدار محیط زیست انتخاب شده است و به هیچ عنوان اجازه استفاده از مالچ های نفتی دارای فلزات سنگین و مخرب برای بیابان های استان داده نمی شود.

سارایی مطرح کرد : برای شرکت سیمان به عنوان یک واحد آلاینده تا پایان سال جاری نسبت به نوسازی تجهیزات شرکت مهلت داده شده و این شرکت اکنون باتوجه به میزان آلایندگی خود و تجهیزات قدیمی و از رده خارج به صورت ساعتی جریمه می شود و طبق اخطارهای قبلی در صورت عدم توجه به نوسازی تجهیزات تا پایان سال جاری، حکم تعطیلی این شرکت از محاکم قضایی اخذ می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار