استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت:حدود دو میلیون راس دام سبک و حدود بیش از یک میلیون راس دام سنگین در استان وجود دارد، در این راستا با توجه به کاهش منابع آب و مراتع لازم است که به سمت افزایش راندمان تولید دام در استان از جمله اجرای طرح های دو قلو زایی و چند قلو زایی دام‌های استان حرکت کنیم و اجرای مطالعه و پژوهش در این حوزه در استان ضروری است.
کد خبر: ۱۰۸۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷ 18 January 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام نیا، در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این استان، اظهار کرد: طرح آمایش سرزمین در استان ایلام یکی از طرح هایی است که بایستی در راستای جذب سرمایه گذار در اسرع وقت تکمیل شود و در صورت تکمیل این طرح، سرمایه گذاری در ایلام تسهیل می شود و شاهد رشد سرمایه گذاری در استان خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه های اجرایی برای تکمیل سامانه ژئو پورتال داده مکانی با سازمان مدیریت و برنامه همکاری کنند، افزود: یکی از ملزومات توسعه در سطح استان برخورداری از داده ها و آمار واقعی و هماهنگی و تسهیل در استفاده داده ها و اطلاعات از حمله داده های مکانی برای اجرای طرح ها و پروژه ها است.

استاندار ایلام یادآور شد: تمام دستگاه های اجرایی به غیر از دستگاه های امنیتی در سطح استان لازم است که ظرف یک ماه اطلاعات و داده های خود را در اختیار طرح های استقرار زیرساخت های داده های مکانی استان قرار دهند و دستگاه های امنیتی نیز ظرف مدت سه ماه پاسخ استعلام مورد نیاز را ارایه دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اولویت بندی طرح های پژوهشی در استان، بیان کرد: حدود دو میلیون راس دام سبک و حدود بیش از یک میلیون راس دام سنگین در استان وجود دارد، در این راستا با توجه به کاهش منابع آب و مراتع لازم است که به سمت افزایش راندمان تولید دام در استان از جمله اجرای طرح های دو قلو زایی و چند قلو زایی دام‌های استان حرکت کنیم و اجرای مطالعه و پژوهش در این حوزه در استان ضروری است.

بهرام نیا در ادامه با اشاره به فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی، یادآور شد: هر مدیری که در زمینه مولد کردن اموال و دارایی های غیرمنقول مازاد دستگاه مربوطه کوتاهی کند به عنوان یک امتیاز منفی برای این دستگاه اجرایی محسوب می شود و هر مدیری که در این زمینه تلاش نکند به عنوان ترک فعل است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران قبل از ورود به جلسات، پیش زمینه و آکاهی لازم را داشته و بعد وارد جلسه شوند، افزود: لازمه برنامه ریزی این است که مباحثی که در جلسات ارائه می شود، علمی، مستدل و منطقی باشد و برنامه ریزی یک پشتوانه قوی علمی داشته باشد که به طور قطع باعث پویایی در بدنه مدیریتی و توسعه استان می شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: مدیران باید قبل از ورود به جلسه آمادگی لازم را داشته و گفت و گوهای تخصصی محور اصلی جلسات باشد، با همین تبادل اطلاعات و گفت و گو ها است که برخی ابهامات و چالش های پیش روی استان برطرف خواهد شد.

بهرام نیا در ادامه با اشاره ضرورت تعیین میزان جمعیت و نحوه ارائه خدمات به سکونتگاه های غیررسمی در سطح استان، ابراز کرد: باید بصورت مقطعی از مناطق حاشیه ای شهر ایلام بازدید و مشخص شود چه میزان خدمات ارایه شده و چه خدماتی لازم است انجام شود.

تشریح مدل برنامه ریزی مالی و سیاست گذاری استان ایلام، تشریح و تصویب اولویت‌های های پژوهشی استان، تشریح طرح های استقرار زیرساخت های داده های مکانی استان و تعیین سهم جمعیت سکونتگاه های غیررسمی از جمله محورهای جلسه امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان است./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
استانداری که ندونه تعداد دام تو استان چقده و ی آمار من دراوردی بهش بدن و اونم روش مانور بده استاندار نیست یک نابغه از نسل شش کلااسه هاست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار