مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از رسیدگی به ۲۱۸۴ درخواست دعاوی کارگری و کارفرمایی در این استان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷ 17 January 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالدین الیاسی در نشست هم اندیشی و توانمندسازی کارشناسان حوزه روابط کار اظهار داشت: این تعداد پرونده در ۹ ماهه امسال مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: تعداد آرای صادره تشخیص یک هزار و ۶۰۱ ، اختلاف ۶۷۷ و تعداد دادخواست های سازشی مراجع حل اختلاف نیز ۲۴۹ پرونده بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با بیان اینکه این وزارتخانه یک دستگاه حاکمیتی بوده و وظایف شبه قضایی دارد، گفت: اطاله دادرسی در این اداره کار از ۱۱۲ روز به ۷۲ روز کاهش پیدا کرده است.

الیاسی تاکید کرد: تعداد کل کارگاه های تابع قانون کار استان هشت هزار و ۲۴۲ کارگاه و مجموع کارگران تابع قانون کار استان نیز ۷۵ هزار ۸۹۶ نفر است.

وی اضافه کرد: ۶ هزار و ۵۳۸ بازرسی ادواری، یک هزار و ۷۶۰ بازرسی موردی در ۹ ماه سال جاری توسط بازرسان این اداره کل انجام شده که در نتیجه تلاش بازرسان، حوادث ناشی از کار در واحدهای کارگاهی استان بیش از ۶۵ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با اشاره به برگزاری دوره آموزشی در چهار بخش بازرسی کار، بیمه بیکاری و پایداری مشاغل ، روابط کار و تشکلات کارگری و کارفرمایی، افزود: به روز کردن مباحث تخصصی حوزه روابط کار و ایجاد گفتمان و تبادل تجربه بین کارشناسان این حوزه از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

الیاسی ابراز امیدواری کرد مشکلات کارگری و کارفرمایی با آگاهی از حقوق هم یگر به حداقل ممکن برسد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار