استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام با تاکید بر ارتقای زیرساخت های مرز بین المللی مهران برای اربعین ۱۴۰۲ گفت: ظرفیت پارکینگ های اربعین در مهران باید به ۸۰ هزار خودرو افزایش یابد.
کد خبر: ۱۰۸۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ 17 January 2023

هدفگذاری برای پارک 80 هزار خودرو برای اربعین1402 در پارکینگ اربعین مهرانبه گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام نیا در نشست زیرساخت اربعین استان با تاکید بر تسریع عملیات اجرایی پروژه های حوزه اربعین، افزود: تمامی امورات اربعین باید طبق زمانبندی تعیین شده باشد.

وی افزود: درختکاری از پل زائر مهران تا میدان اربعین پایانه آغاز و درختکاری میدان اربعین پایانه مهران نیز در دستور کار قرار گیرد.

استاندار ایلام با اشاره به تردد بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرز مهران در اربعین سالجاری، تاکید کرد: علیرغم فعال بودن پنج مرز دیگر علاوه بر مرز مهران برای تردد زوار در اربعین امسال، اما شاهد بودیم که باز هم مرز مهران شاهد جمعیت زیادی برای تردد بود که این نشانگر رغبت بیشتر مردم و زوار برای تردد از این مرز است.

بهرام نیا ادامه داد: باید از تجربه موفق اربعین سال جاری برای برگزاری باشکو کنگره اربعین سال آینده استفاده شود و از تمامی ظرفیت ها بهره گیریم.

وی با تاکید بر تقسیم شرح وظایف بین دستگاه های اجرایی برای امورات کنگره بزرگ اربعین، گفت: ایجاد کارخانه یخ از جمله ضروریات در پایانه مهران است که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پیگیری های لازم را بعمل آورد و نتیجه را اعلام کند.

وی از هدفگذاری برای پارک ۸۰ هزار خودرو برای اربعین ۱۴۰۲ در پارکینگ اربعین مهران خبر داد و گفت: ظرفیت پارکینگ اربعین مهران از ۶۵ هزار به ۸۰ هزار خودرو ارتقا می یابد.

استاندار ایلام به مسوول مستقیم هماهنگی پروژه های زیرساخت اربعین استان دستور داد، در اسرع وقت میزان اعتبار مورد نیاز دیوار کشی، مانیتورینگ، روشنایی و افزایش چشمه های سرویس بهداشتی در پارکینگ اربعین مهران برآورد و اعلام شود.

بهرام نیا تاکید کرد: احداث ۳۲ هزار متر مربع سایبان در پایانه مهران نیاز است که ۱۶ هزار متر مربع در حال اجرا و پیگیری های لازم برای احداث ۱۶ هزار متر مربع دیگر در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین به مدیرعامل شرکت توزیع برق استان دستور داد پیگیری های لازم برای ارتقا میزان روشنایی مسیر پل زائر تا میدان اربعین انجام و میزان اعتبارات لازم برای برای این پروژه برآورد شود.

استاندار ایلام در پایان با اشاره به ضرورت اسکان زائران و محل استراحت زوار در اربعین ۱۴۰۲، گفت: ایجاد زائر سرا در سه راهی جندالله و و زنجیره چرداول در دستور کار است و اعتبار ساخت این زائرسراها از محل مسولیت های اجتماعی وزارت نفت پیگیری می شود، برنامه داریم برای اربعین سال ۱۴۰۲ سایت چغاسبز برای اسکان زائران توسعه یابد./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
تابناک لطفاً یکی از کم کاری های شرکت توزیع برق استان در ایجاد روشنایی برای روگذرها و زیرگذرهای خروجی ایلام به سمت تونل آزادی رو پیگیری کنید، متاسفانه هیچ کس تا کنون این ترک فعل شرکت توزیع برق رو گوشزد نکرده، در صورتیکه برای ایمنی هر چه بهتر ضروری است.
عجیب است از زمان افتتاح این روگذر و زیرگذرها تیر برق و حتی سیم و کابل آن ها نصب شده است!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار