مدیرکل استاندارد استان ایلام:
مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: یک واحد تولید کننده سنگ دانه مورد مصرف در بتن به جرم تولید و عرضه فرآورده مشمول استاندارد اجباری بدون دریافت پروانه استاندارد محکوم به به پرداخت یکصد میلیون تومان جریمه نقدی شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲ 18 January 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی مدیرکل استاندارد استان ایلام بیان داشت: یک واحد تولید کننده سنگدانه مورد مصرف در بتن به جرم تولید و عرضه فرآورده مشمول استاندارد اجباری بدون دریافت پروانه استاندارد محکوم شد.

وی افزود: با وجود هشدارهای داده شده مبنی بر رعایت حقوق مصرف کنندگان و قوانین جاری سازمان ملی استاندارد ایران، این واحد تولیدی به علت عرضه فرآورده غیر استاندارد به مراجع قضایی معرفی و به پرداخت یکصد میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به اهمیت استاندارد در حوزه مصالح و ساخت و سازها یادآور شد: حادثه تأسف بار و دردناک متروپل آبادان که به دلیل عدم رعایت استانداردهای ساخت و ساز رخ داد که اگر با رعایت استانداردها همراه می شد هیچ گاه اتفاق نمی افتاد.

وی با بیان این که اگر واقعا استانداردها را رعایت کنیم هم از نظر مادی و هم معنوی منتفع خواهیم شد، ادامه داد: استاندارد، سرمایه گذاری است هزینه نیست لذا در همه ی امور، استانداردها را نصب العین قرار دهید.

همتی تصریح کرد: امیدواریم مدیران واحدهای تولیدی با گذراندن دوره های آموزشی لازم، استانداردهای لازم را در زمینه تولید فرآورده ها رعایت کنند.

وی با بیان اینکه حفظ و صیانت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگانی که تمامی موازین قانونی را رعایت می کنند از وظایف سازمانی اداره کل استاندارد استان بوده و در این موارد هیچ قصوری پذیرفته شدنی نیست خاطرنشان کرد: از شهروندان عزیز خواهشمندیم تا هرگونه موارد غیر کیفی و مشکوک در حوزه استاندارد را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۱۵۱۷، رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار