سرپرست حفاظت محیط زیست ایلام ؛
سرپرست حفاظت محیط زیست ایلام گفت: ۹۹تصفیه خانه شرکت پتروشیمی مورد تایید کارشناسان محیط زیست نیست و همچنان این شرکت به عنوان یک واحد آلاینده شناخته می شود.
کد خبر: ۱۰۸۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸ 16 January 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛علیرضا محمدی  به مناسبت هفته هوای پاک اظهار داشت: درصد صنایع استان گاز سوز هستند و هیچ گونه مازوتی در این صنایع استفاده نمی شود.صنایع و شهرک های صنعتی به همت شرکت گاز استان دارای سوخت گاز هستند و در این زمینه استان مشکلی ندارد.

وی افزود: اما پرونده واحدهای آلاینده ایی چون پتروشیمی و پالایشگاه ایلام به علت عدم تکمیل چرخه فعالیت به عنوان صنایع آلاینده در دست اقدام و در مراجع ذی صلاح مفتوح است.

سرپرست حفاظت محیط زیست ایلام تاکید کرد: تصفیه خانه شرکت پتروشیمی مورد تایید کارشناسان محیط زیست نیست و همچنان این شرکت به عنوان یک واحد آلاینده شناخته می شود.

محمدی ادامه داد: باتوجه به عدم تکمیل زنجیره تولید شرکت های پتروشیمی و پالایشگاه، حجم زیادی از فلر توسط پالایشگاه سوزانده می شود، در صورتیکه این فلر باید به عنوان خوراک پتروشیمی مصرف شود.

وی یادآور شد: در شهرستان دهلران هرچند هنوز طرح ان جی ال پالایشگاه احداث نشده است اما به عنوان پایلوت یک شرکت کوچک حدود ۳۰ درصد از فلر پالایشگاه دهلران را گرفته و به خوراک پتروشیمی تبدیل می کند.

سرپرست حفاظت محیط زیست ایلام تاکید کرد: تمام روند فعالیت واحدهای صنعتی به ویژه صنایع آلاینده ای چون پتروشیمی، پالایشگاه و سیمان به صورت لحظه ای پایش می شود، اما نکته حائز اهمیت اینکه در زمان احداث این واحدهای بزرگ در نزدیکی مناطق مسکونی ارزیابی زیست محیطی نشده و اکنون به معضل مهم زیستی برای این مناطق تبدیل شده اند.

محمدی اضافه کرد: هنگام مطالعه و طراحی ایجاد یک طرح صنعتی باید تمام پیوست ها و ملاحظات زیست محیطی پروژه رعایت شود تا در همچون صنایعی چون پتروشیمی و پالایشگاه به یک صنعت چالش زای زیستی تبدیل نشوند.

وی اظهار داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست مانع توسعه و پیشرفت سرزمینی نیست، بلکه به عنوان مشاور و ناظر زیست محیطی پروژه هاست و به پروژه های فاقد پیوست های زیست محیطی مجوز فعالیت داده نمی شود ، طرح ها باید بر اساس سند آمایش سرزمین و رعایت جامع ملاحظات زیستی بررسی و طراحی شوند.

سرپرست حفاظت محیط زیست ادامه داد: اکنون سامانه جامع محیط زیست طراحی شده است که دارندگان پروژه ها و متقاضیان اجرای طرح ها برای دریافت مجوز فعالیت با رجوع به این سامانه اطلاعات خواسته شده را بارگزاری می کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار