معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست ایلام؛
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست ایلام گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به تمام واحدهای آلاینده استان برای بروزرسانی تجهیزات خود پرداخت می شود.
کد خبر: ۱۰۸۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱ 16 January 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی طاهر سارایی به مناسبت هفته هوای پاک اظهار داشت: این تسهیلات به منظور رفع آلایندگی و نوسازی سیستم های آلاینده کارخانه ها و واحدهای تولیدی نظیر پالایشگاه، پتروشیمی و کارخانه سیمان پرداخت می شود.

وی افزود: این تسهیلات سالانه با تنفس ۶ ماهه و سود ۱۲ درصدی به این واحدها از محل صندوق توسعه ملی محیط زیست پرداخت می شود.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست ایلام یادآور شد: اجرای طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین ) در پمپ بنزین ها از سوی شرکت نفت باید اجرایی شود و در سطح استان ایلام سه جایگاه سوخت طرح کهاب اجرا شده است.

سارایی ادامه داد: این طرح در ۱۷ جایگاه عرضه سوخت بنزین دیگر نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه ۷۳ درصد آلودگی هوا متعلق به خودروهاست، تاکید کرد: باید جایگاه های عرضه سوخت به یورو چهار تا ۶ ارتقا یابند ، هم اکنون سه جایگاه عرضه گازوییل با عرضه سوخت یورو چهار اقدام به عرضه سوخت پاک می کنند.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست ایلام با بیان اینکه باید موتور خودروها نیز استاندارد و یورو چهار باشد، اظهار داشت: باید عرضه سوخت پاک یورو چهار تا ۶ در ۵۰ جایگاه دیگر عرضه بنزین عرضه و این سوخت توسط پالایشگاه ها تولید و به جایگاه های عرضه سوخت تحویل داده می شود./م

ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار