استاندار ایلام؛
استاندار ایلام با بیان اینکه تلاش‌های بنیاد علوی در محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار استان ستودنی است، گفت: ظرف یک ماه آینده مهم ترین موانع احداث بیمارستان در هلیلان برطرف شود.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵ 14 January 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام نیا روز شنبه در دیدار با مدیرعامل بنیاد علوی کشور با تقدیر از اقدامات ارزنده این نهاد اظهار داشت: زحمات و تلاش‌های بنیاد علوی در استان ارزشمند و قابل تقدیر بوده و ضروری است این اقدامات استمرار یابد.

وی با اشاره به مأموریت حوزه جغرافیایی بنیاد علوی در ۲ شهرستان ملکشاهی و هلیلان، «آب» و «بیمارستان» را دو مطالبه مهم مردم این مناطق عنوان کرد و خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های های در دست اقدام این شهرستان ها شد.

استاندار ایلام با اشاره به مشکل آب روستاهای استان، بر ضرورت تسریع در پروژه های آبرسانی تأکید کرد و خاطرنشان کرد: در مرحله نخست مقرر شد به ۱۲۸ روستا محروم استان با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان آبرسانی شود که با تلاش ها و رایزنی های بعمل آمده تعداد روستا از ۱۲۸ روستا به ۲۰۰ روستا و اعتبار در نظر گرفته شده از ۵۰۷ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

بهرام نیا در ادامه با اشاره به ضرورت احداث بیمارستان در شهرستان هلیلان، در تماس تلفنی به رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان مأموریت داد تا ظرف یک ماه آینده هماهنگی های لازم برای رفع موانع ایجاد بیمارستان در این شهرستان را با وزارت بهداشت پیگیری نماید.

مدیرعامل بنیاد علوی کشور نیز در این دیدار به تشریح برنامه های این بنیاد در استان پرداخت و گفت: بنیاد علوی با بکارگیری همه امکانات در راستای کمک گسترده به مستضعفان و محرومان جامعه تلاش می‌کند.

وحید خاوئی مهم ترین نیاز ساکنین شهرستان های هدف پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی ( هلیلان و ملکشاهی) را «آب شرب»، «آب مورد نیاز کشاورزی» و «بیمارستان» عنوان کرد و گفت: بنیاد علوی تمام تلاش خود را برای تأمین این نیازها در این مناطق به کار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت آبی شهرستان ملکشاهی در گذشته ۴۵۰ هکتار بوده که با اقدامات انجام گرفته با اجرای طرح های مشارکتی این میزان به ۸۰۰ هکتار رسیده که با رشد سه برابری همراه شده است.

مدیرعامل بنیاد علوی افزود: در حوزه احداث مسکن نیز از مجموع ۲۰۰ واحد مسکن در شهرستان ملکشاهی، تعداد ۴۰ واحد احداث و به اتمام رسیده که استان ایلام از این حیث رتبه ششم کشور را کسب کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار