کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: فعالیت سامانه بارشی که از بامداد امروز آسمان استان را در برگرفته است تا فردا ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ 14 January 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ ساسان احمدی نژاد روز شنبه  اظهار داشت: قدرت ریزش این سامانه متوسط به پایین است اما میزان بارش ها در نیمه شرقی و شمالی نسبت به مناطق جنوبی و غربی بیشتر است.

وی افزود: هرچند این سامانه بارشی قوی نیست، اما احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، اختلال در تردد، کاهش دید به علت مه آلودگی در گردنه ها و لغزندگی محورهای مواصلاتی وجود دارد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام ادامه داد: مه گرفتگی در گردنه ها، ارتفاعات و نواحی دره ای، بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر کوهستانی و وزش باد نسبتا شدید موقتی و لحظه ای از پیامدهای جوی این سیستم است.

احمدی نژاد ضمن توصیه به مشترکان در خصوص مدیریت حامل های انرژی از کشاورزان نیز خواست نسبت به حفاظت محصولات خود در برابر افت دما اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بیشترین بارش ها در شهرستان آبدانان با ۲۷۹ میلیمتر و کمترین بارش در مهران با ۶۱ میلمتر است و در ایلام نیز ۱۵۳ میلیمتر بارش ثبت شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار