امروز تعدادی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان ایلام ،دفتر کار خود را به اتاق بخشدار زاگرس آوردند تا در حضور فرماندار و معتمدین محل طرح های مورد نیاز را برای محرومیت زدایی از این بخش با تصویب برسانند
کد خبر: ۱۰۸۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳ 10 January 2023

به گزارش تابناک ایلام، بخش محروم زاگرس امروز میزبان تعدادی از مدیران کل زیرساختی استان بود ،تا پس از بررسی مشکلات و نارسایی های روستاهای این بخش ،غبار محرومیت را از چهره آن بزدایند.

در این جلسه که بدنبال تاکید استاندار ایلام مبنی بر کشاندن میز مدیران به قلب روستاها برگزار شد ،فرماندار چرداول که از قضا از اولین فرمانداران طلایه دار حضور در بین مردم قلمداد می شود ،بخوبی مطالبات مردم و نارسایی های روستاهای این بخش را مطرح و اجرای آن را از مدیران کل حاضر در جلسه خواستار شد.

یقینا تلاش های ارزنده فرماندار چرواول و پیگیری های دارابی بخشدار جوان و خوش آتیه این بخش به همت مدیران دستگاههای اجرایی به ثمر خواهد نشست و روزگاری قرار گرفتن این بخش بر روی خط محرومیت زدایی را نظاره گر خواهیم بود.

درپایان جلسه و پس از طرح مشکلات روستاهای این بخش در حوزه های زیر ساختی ،عمرانی ،ارتباطی ، بهداشت و درمان ،آبرسانی و برق رسانی و توضیحات مدیران کل مرتبط، تصمیمات مناسبی  اتخاد شد

نکته مهم و ارزنده ای که ذکر آن ضروری با نظر می رسد ،حضور معتمدین محلی و شورای بخش در جلسه مدیران کل بود چرا که تصمیمات پس از نیازسنجی از سوی بخشدار ،فرماندار و اعضای شورای اسلامی بخش اتخاذ شد کخ این موضوع در کنار غنی بخشی جلسه، مردمی بودن این نشست را بیش از پیش نمایان کرد. 

اجرای طرح هادی روستاهای نیدوله ،دول زرد ،نثار چالابزرد ،روکش معابر روستای شله کش و طرح کانال سنگی روستای نورآباد 

اجرای طرح آبرسانی و تقویت شبکه آب آشامیدنی روستاهای بخش با احداث شش مخرن ، تعویض شبکه انتقال آب و حفر یک حلقه چاه آبو همچنین مرمت چاه مجتمع آبرسانی بیجنوتد.

اجرای طرح روشنایی معابر روستاهای فاقد روشنایی ،تقویت شبکه انتقال نیرو و اصلاح شبکه روستاهای بخش وهمچنین اصلاح شبکه روشنایی شهر بلاوه

حذف نقاط حادثه خیر گردنه مله مازگ ،روکش آسفالت روستا های شله کش و نثار چرداول و نصب علائم راهنمایی و رانندگی و خط کشی جاده های ارتباطی 

بهبود شبکه ارتباط تلفن همراه روستاهای پتج مزرعه، شورابه ،کمول و بیجنوند و تعیین تکلیف خط فیبر نوری روستای شله کش و همچنین مطالعه واگذاری دفتر پست بانک روستای طاق گاورین

پیگیری استقرار واحد اورژانس بین جاده ای در بیجنوند ،استقرار پزشک شبانه روزی در درمانگاه شهری بلاوه و تقویت درمانگاه‌های بیجنوند و بلاوه 

از جمله تصمیمات اتخاد شده از سوی مدیران کل دستگاههای اجرایی استان درجلسه بررسی و رفع مشکلات روستاهای بخش زاگرس بود .

شایان ذکر است بدنبال کلنگ زنی سد سازوین در دولت سازندگی ،بدلیل ممنوعیت هرگونه ساخت وساز و عملیات عمرانی در روستاهای پشت مخزن این سد ،این منطقه نزدیک به دو دهه از هرگونه خدمات عمرانی و زیر ساختی محروم ماند و این موضوع سبب ایجاد محرومیت در این روستا ها شد.

حال با منتفی شدن عملیات احداث این سد ،دولت های مختلف تلاش خود را برای کاهش فاصله توسعه ای آین روستاها با دیگر شهرستان ها معطوف داشته اند.

تلاش و پیگیری فرماندار شهرستان چرداول ،بخشدار زاگرس بمنظور گسیل میز خدمت مدیران کل به بخش زاگرس را باید اقدامی قابل تحسین نامید که امید است با پیگیری و تحقق مطالبات مردم این بخش شاهد کاهش محرومیت در این روستاها باشیم .

این نکته را نباید از قلم انداخت که حضور مستقیم استاندار ایلام در بخش زاگرس و بررسی مسائل و مشکلات این بخش و همچنین پیگیری های فرماندار تلاشگر این شهرستان همگی ریشه در عزم دولتمردان برای تحقق هدف کاهش محرومیت در این منطقه است که آن را پاس خواهیم داشت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار