سرپرست حفاظت محیط زیست استان ایلام:
سرپرست حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: تاکسیدرمی پلنگی که اخیرا در 3 راهی بانروشان تصادف کرده بود در حال اجرا است و برای عید نورورز مورد بازدید قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ 07 January 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا محمدی سرپرست حفاظت محیط زیست استان ایلام بیان داشت: یک قلاده پلنگ، در دی ماه سال اخیر به علت برخورد با ماشین سنگین در ۳راهی بانروشان صالح آباد، به علت شکستگی و خونریزی داخلی تلف شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت این گونه پلنگ حفظ و ماندگاری آن به صورت تکسیدرمی در دستور کار سازمان قرار گرفت.

محمدی اظهار کرد: در فرایند تاکسیدرمی، بدن جانوران مرده را خالی می‌کنند و به جای چشم جانوران چشم‌های ساختگی از پلاستیک فشرده قرار می‌دهند و موی جانواران را منظم کرده و آنها را می‌آرایند تا نگهداری دراز مدت پیکر جانوران برای نمایش ممکن شود.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد: با اتمام عملیات تاکسیدرمی به علت جثه بزرگ و گونه نادر آن مقرر شد در خود سازمان نگهداری شود، اما با رایزنی‌های متعدد سرانجام این پلنگ به موزه حیات وحش ایلام انتقال یافت.

وی اضافه کرد: با انتقال این پلنگ به ایلام، فرایند طراحی و ساخت ویترین و غرفه برای این گونه با ارزش در ورودی موزه استان در دستور کار است.

محمدی در پایان گفت: این ویترین تا قبل از پایان سال و برای بازدید گردشگران نورزوی به اتمام خواهد رسید و در عید نوروز ۱۴۰۲ گردشگران میتوانند، از غرفه این پلنگ بازدید کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار