مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: از ابتدای شروع طرح پایش مصرف گاز تاکنون ۳۳ اداره پر­مصرف بدلیل عدم رعایت الگوی مصرف، جریان گاز آن‌ها قطع شده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱ 05 January 2023

محمود کشاورز مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به اینکه از آغاز شروع فصل سرد سال تاکنون به ۸۶۱ دستگاه اجرایی در سطح استان اخطار کاهش مصرف داده شده است، گفت: تاکنون ۲ هزار و ۶۱۸ مورد پایش مصرف گاز در سطح ادارات استان، مراکز آموزشی و فرهنگی، ورزشی، عمومی و ... انجام شده است.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن ماه سرد سال و افزایش بی‌رویه مصرف گاز و ضرورت استفاده بهینه از این نعمت خدادادی و به جهت جلوگیری از قطع احتمالی آن، وزیر کشور در آذرماه سال‌جاری به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرده که کلیه دوایر دولتی، دمای وسایل گرمایشی خود را در دمای ۱۸ درجه سانتیگراد تنظیم کنند.

وی با بیان اینکه طرح پایش مصرف گاز ادارات در استان با هدف شناسایی مشترکین عمومی پرمصرف انجام می‌شود، بیان کرد: در این طرح، اکیپ‌های پایش مصرف شرکت گاز استان، میزان مصرف گاز ادارات، سازمان‌های دولتی و اماکن عمومی را رصد کرده و درصورت بالا بودن مصرف از میزان ابلاغی، در مرحله اول تذکر و اخطار داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت ادامه عدم توجه به اخطار کتبی و رعایت نکردن دمای رفاه در اماکن عمومی، جریان گاز ادارات پرمصرف قطع می‌شود، گفت: طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گازطبیعی در ادارات و سازمان‌های دولتی با هدف صرفه‌جویی و مدیریت انرژی اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: طبق مصوبه جدید دولت، تعرفه گاز برای مشترکینی که در ۳ پله اول مصرف قرار دارند هیچ افزایشی پیدا نکرده، اما برای پله‌های مصرفی چهارم و بالاتر، این تعرفه بصورت تصاعدی افزایش یافته است.

وی بیان کرد: یکی از راهکار‌های دولت برای حل مشکل ناترازی گاز در کشور، تعیین ۱۲ پله مصرف و ایجاد روش جدید در تعرفه‌گذاری انجام شده است تا از این طریق میزان مصرف گاز در سراسر کشور مدیریت شود.

وی گفت: مردم نقش اساسی در مصرف بهینه گاز دارند و هر چقدر کمتر مصرف کنند، گاز بیشتری در اختیار صنایع قرار می‌گیرد و از این طریق به رشد واحد‌های اقتصادی و تولیدی کشور هم کمک می‌شود.

وی ادامه داد: ادارات دولتی به دلیل داشتن موتورخانه‌های بزرگ با کاهش مصرف گاز و رعایت دمای ۱۸ درجه ابلاغی می‌توانند در کاهش مصرف گاز استان و کشور کمک شایانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار