رییس اتحادیه میوه و تره بار اظهار کرد :از سال ۹۷ مقرر شد یک زمین برای احداث یک میدان استاندارد میوه و تره بار در اختیار شهرداری قرار بگیرد اما روند انتخاب، سیر امور قانونی و حقوقی زمین، خرید و واگذاری این ملک طولانی شد و پس از رایزنی و پیگیری های مکرر، سرانجام تعیین وضعیت این زمین مشخص شد.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰ 05 January 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ فاطمی مطرح کرد : در حال حاضر حجره داران هم از لحاظ ریالی و هم فضای فیزیکی توان خرید یک نیسان جنس را دارند که در صورت راه اندازی میدانگاه میوه وتره بار آنها بار مورد نیاز بازار را به جای نیسان با خاور یا حتی کامیون خریداری و حمل می کنند که صرفه اقتصادی بیشتری خواهد داشت.

وی گفت : در صورت احداث یک میدانگاه استاندارد در مرکز استان برخی از هزینه های تحمیلی به حجره داران، فروشندگان محلی و مصرف کنندگان برداشته خواهد شد، چراکه اجاره بهای این حجره ها نسبت به مکان کنونی ارزان تر و باتوجه به فضای بزرگ هر سوله حجره داران امکان خرید بیشتر محصولات را خواهند داشت.

فاطمی ادامه داد : در یک بار نیسان با توجه به حجم پذیرش پایین این ماشین حجره دار مجبور است از هر میوه و محصول ضروری تعداد اندکی را با رعایت حفظ تنوع محصول با هزینه بالای حمل و نقل خریداری و قیمت تمام شده نیز برای فروشنده و سپس مصرف کننده گران تمام می شود، در حالی که برای تامین میوه و تره بار با ماشین های دارای ظرفیت زیاد چون خاور و کامیون این مشکلات کاهش می یابد.

وی بیان داشت : وجود میدان استاندارد میوه وتره بار علاوه بر کاهش قیمت های تمام شده برای مصرف کننده، باعث حذف واسطه ها و دلال ها و نیز اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم افراد زیادی می شود و همچنین شهرستان های تابعه نیز میوه مورد نیاز بازار خود را به جای استان های دیگر از مرکز استان خود با قیمت و هزینه بار کمتر تهیه می کنند./ع

بیشتر بخوانید :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار