امام جمعه مهران:
امام جمعه شهر مهران گفت: ارائه آموزش های مهارتی و تخصصی دانشگاه جامع علمی کاربردی از مهمترین راه های برون رفت از معضل بیکاری است.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰ 05 January 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالله امینی در دیدار با سرپرست واحد استانی ایلام اظهار داشت: سطحی نگری در مباحث آموزشی و حفظ مطالب درسی برای کسب نمره قبولی در نظام آموزش تبدیل به یک آفت شده و نتیجه این سطحی نگری فارغ التحصیلان بیکاری می شود که هم اکنون در جامعه وجود دارند.

وی افزود: ارائه آموزش های اصولی، کاربردی و مهارتی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی منتج به دانش آموختگانی توانمند و ماهر می شود که این دانشگاه در این زمینه می تواند نقشی مؤثر و کلیدی داشته باشد.

امام جمعه شهر مهران با اشاره به ظرفیت خوب استان ایلام به ویژه شهر مهران در حوزه نفت و گاز تأکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی این استان می تواند با نیازسنجی و بازدید میدانی در این حوزه رشته ها و دوره های مورد نیاز را تعریف کند.

 آموزش های مهارتی علمی کاربردی در زمینه صادرات به کشور عراق مؤثر است

سرپرست واحد استانی ایلام نیز در این دیدار گفت: شهر مهران دارای موقعیت بسیار خاص و ویژه ای از هر نظر می باشد به همین دلیل توان خود را برای جذب دانشجو از کشور دوست و همسایه عراق به کار می بندد.

منصور احمدی: آموزش های مهارتی علمی کاربردی می تواند در رونق بخشی هرچه بیشتر به اقتصاد و توسعه اشتغال شهر مهران به ویژه در ارتباط با صادرات به کشور عراق مؤثر و کلیدی باشد.

برگزاری دوره تک درس آموزش عربی لهجه عراقی توسط مرکز آموزش علمی کاربردی مهران

 فرماندار مهران نیز در این دیدار با اعلام خرسندی از برگزاری دوره تک درس آموزش عربی لهجه عراقی توسط مرکز آموزش علمی کاربردی مهران افزود: باتوجه به وجود بازارچه مرزی و مرز مشترک با کشور عراق، اجرای این تک درس مورد نیاز شهرستان مهران است و تمدید آن و حتی تصویب رشته در این زمینه می تواند در توسعه روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با کشور عراق بسیار مؤثر باشد.

شفیعی در پایان بر تلاش برای جذب دانشجو از کشور عراق تأکید و گفت: امیدوارم با تلاش واحد استانی ایلام و مرکز آموزش علمی کاربردی مهران، شرایط لازم برای بین المللی شدن و جذب دانشجوی خارجی را احراز کند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار