معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی ایلام با اشاره به نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در مهارت آموزی گفت: امروز اشتغال مهمترین دغدغه خانواده ها است که برای تحقق آن باید به سمت مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای پیش رفت.
کد خبر: ۱۰۸۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ 31 December 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ علی حسین شهریور در آیین تکریم و معارفه مدیران جدید و قدیم سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایلام، اظهار داشت: با توجه به بالا بود نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیاز بودن مهارت آموزی بین سربازان، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال جاری دو طرح اجرا و در دست اقدام دارد.

وی افزود: در این راستا، طرح “نخلستان” با هدف آموزش به دانشجویان و  فارغ التحصیلان دانشگاهی و طرح آموزش و مهارت افزایی ترکیبی اجرایی می شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در این دو طرح، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و سربازان در قالب ۱۲۳۷ استاندارد آموزشی این فرصت را دارند که بین ۳۰ تا ۱۸۰ ساعت آموزش های مختلف دیده تا بتوانند به راحتی وارد بازار کار شده و کسب کار های مد نظر خود را راه اندازی کنند.

شهریور بیان داشت: همچنین با توجه به ظرفیت های صنعت نفت  و گاز و نیازمند بودن نیروی های متخصص در این حوزه، طی امضای تفاهم نامه با وزارت نفت، شرکت ملی گاز ایران و شرکت های پتروشیمی، ۲۰۰ استاندارد  آموزشی در ۶ رشته مختلف ازجمله جوشکاری، برق صنعتی و … ارائه  می شود.

وی ادامه داد: در استان ایلام نیز تفاهم نامه سه جانبه تهیه که به زودی امضا و در حوزه نفت و گاز از ظرفیت این تفاهم نامه ها برای مهارت آموزشی جوانان ایلام استفاده می شود.

آموزش های فنی و حرفه‌ای باید مبتنی بر ظرفیت های استان باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در این آیین با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی در رشد و توسعه جوامع، نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده است، گفت: در واقع هدف اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای نیز تربیت نیروی ماهر و کاربلد برای بخش های مختلف جامعه است.

شهریار عباسی با اشاره به نقش آموزش های فنی و حرفه ای در توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار اظهار کرد: باید بین این آموزش ها و بازار کار، تناسب برقرار باشد، در غیر این صورت منجر به ایجاد بحران‌های اجتماعی خواهد شد، اما سازمان فنی و حرفه ای توانسته بازار مناسبی را برای فارغ‌التحصیلان فراهم کند.

وی با بیان اینکه آموزش ها باید مبتنی بر ظرفیت های استان و بازار کار استان باشد، گفت: در طی این مدت، تفاهم نامه فی ما بین وزارت نفت و سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز این شرکت‌ها در استان ایلام انجام شده و نیروی های بومی از آموزش‌های تخصصی و لازم برخوردار می‌شوند تا مشکل کمبود نیروی متخصص بومی نیرو‌های نفت و گاز در استان برطرف شود که از کارهای ماندگار است.

نقش مهم سازمان آموزش فنی و حرفه ای در مهارت آموزی
 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این آیین با اشاره به نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در مهارت آموزی گفت: امروز اشتغال مهمترین دغدغه خانواده ها است که برای تحقق آن باید به سمت مهارت آموزی  و آموزش های فنی و حرفه ای پیش رفت.
 
نورالدین الیاسی افزود: مهمترین رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای، ارائه اموزش است و در این راستا نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.
وی با بیان اینکه طرح ملی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از مهمتریت طرح های دولت سیزدهم است گفت: در این راستا تسهیلاتی به بخش کشاورزی، صنعتی، خدمات و گردشگری پرداخت شده است.
 
۳۱۴ آموزشگاه آزاد در استان ایلام فعال است

مدیرکل سابق سازمان فنی و حرفه ای ایلام نیز در این آیین گفت: هم اکنون ۳۱۴ اموزشگاه آزاد فعال در ایلام وجود دارد و ثبت کار آموز از طریق پورتال سازمان ثبت و در حال انجام است.

حامد سلیمانی تصریح کرد: در سطح استان ایلام ۱۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای به صورت دو منظوره در ۲۲۵ حرفه آموزشی زیرشاخه ۴ رشته آموزشی خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر، کشاورزی در سطح استان مشغول ارائه آموزش‌های مهارتی برای تمامی اقشار جامعه و کارجویان هستند.

در پایان این‌ مراسم، دکتر مجید ولی زاده به عنوان سرپرست جدید آموزش فنی و حرفه ای این استان معرفی و از خدمات حامد سلیمانی، سرپرست سابق این اداره کل تقدیر شد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار