مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام افزود :دولت به عنوان کارفرما ۷۰ درصد حق بیمه شدگان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را پرداخت می کند و هم اکنون ۳۷ هزار خانوار استان زیر پوشش این بیمه قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۸۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰ 27 December 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ روح الله سرواندام  گفت: سال جاری قرارگاه کرامت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تشکیل و مقرر شد یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه‌ای صندوق قرار بگیرند که از این تعداد ۶ هزار و ۳۰۰ نفر نیز سهم استان ایلام و تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ نفر آن محقق شده است.

وی افزود : مجموع بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام ۳۷ هزار نفر است.

سرواندام ادامه داد : بیمه تکمیلی برای مستمری بگیران صندوق در دست اقدام است که ایلام نیز به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی مطرح کرد : کمترین حق بیمه برای یکسال در این صندوق ۶ میلیون ریال و حداکثر آن نیز مبلغ ۱۵ میلیون ریال بوده و عضویت در این صندوق بیمه‌ای دارای شرایط سنی و سکونت‌ است.

سرو اندام گفت : تنها افراد ۱۸ تا ۵۰ سال امکان عضویت در این صندوق دارند، در گذشته افراد بالای ۵۰ سال نیز امکان عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را داشتند اما از سال ۱۳۹۶ که بازنشستگی پیش از موعد بیمه‌شدگان این صندوق توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، این شرط نیز محقق شد.

وی ادامه داد : پرداخت مستمری از کار افتادگی یکی دیگر از خدمات این صندوق بیمه‌ای است که در ۲ حالت به فرد تعلق می‌گیرد، اولین مورد زمانیکه فرد دچار از کار افتادگی ناشی از کار شود که در این صورت بدون در نظر گرفتن زمان پرداخت حق بیمه مستمری پرداخت خواهد شد.

وی افزود : امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای میان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و سایر صندوق ها نیز وجود دارد و این موضوع یکی از ویژگی‌های مثبت این صندوق به شمار می‌رود./ایرنا

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار