استاندار ایلام گفت: موافقت بانک مرکزی با شیوه ضمانت زنجیره ای متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی، موجب تسهیل و تسریع در روند پرداخت این تسهیلات می شود.
کد خبر: ۱۰۸۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ 25 December 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام نیا  در نشست مسکن ملی روستایی اظهار داشت: یکی از اصلی ترین شعارهای انتخابی رئیس جمهوری در سال گذشته تامین چهار میلیون واحد مسکونی در طول چهار سال بود که بطور جدی این هدف را دنبال می کند و در طول یکسال گذشته نیز قدم های بسیار خوبی در این زمینه برداشته شده است.

وی افزود: دولت کار و کرامت تمامی بانک های عامل را موظف به پرداخت تسهیلات مورد نظر در این طرح کرده و بانک مرکزی نیز بر عملکرد بانک های تعیین شده بطور مستمر نظارت می کند تا موانع و مشکلات در مسیر اجرای این هدف بزرگ برطرف شود.

استاندار ایلام یکی از مشکلات پیش روی پرداخت تسهیلات طرح اقدام ملی در روستاها را تامین تضامین بانکی توسط متقاضیان عنوان کرد و یادآور شد: این مسئله در نهاد ریاست جمهوری با حضور مسئولان بانک مرکزی مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد ضمانت زنجیره ای توسط متقاضیان مورد تصویب قرار گرفت.

بهرام نیا تاکید کرد: حل این موضوع باعث می شود روند بررسی پرونده های ارسالی به بانک ها با سرعت بیشتری انجام و مردم با دغدغه کمتری این تسهیلات را دریافت کنند.

وی عملکرد بانک های عامل استان را در این خصوص رضایت بخش توصیف کرد و گفت: بانک مسکن در مناطق شهری بخوبی پرونده ها را بررسی و عملیاتی کرده است که جای قدردانی دارد.

استاندار ایلام از سایر بانک های عامل نیز خواست روند پرداخت را سرعت ببخشند و با توجه به تصویب ضمانت زنجیره ای، تسهیلات را پرداخت و اقساط را آزاد کنند تا شاهد پیشرفت فیزیکی این واحدها در نقاط شهری و روستایی باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام نیز در این نشست سهمیه مسکن ملی در نقاط روستایی استان را ۲ هزار واحد اعلام کرد.

حبیب اله محبی افزود: از این تعداد یک هزار و ۴۶۷ درخواست پرونده آنها تکمیل شده و یک هزار و ۵۶ واحد نیز به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی تاکید کرد: بانک های عامل استان تاکنون ۲۳۲ مورد انعقاد قرارداد برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی داشته اند که بیشترین آنها مربوط به بانک های سپه و تجارت بوده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار