یعنی در این کشور بزرگ که هزینه های بی حساب و کتابش ،راقم فسادهای کلان و بیشمار شده است ،برای هزینه تجلیل و خوراک یک روشندل حافظ قرآن به بخشنامه و بروکراسی اداری نیاز پیدا کرده است !
کد خبر: ۱۰۸۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶ 11 December 2022

تابناک ایلام ::کارکنان ساختار اداری در هر رده ای که قرار دارند ،بابت خدمتی که ارائه می دهند حقوق و مزایا دریافت می کنند و بابت جايگاهي که کسب کرده اند ،صاحب وجهه اجتماعی شده اند.

پس بنوعی مدیون آن جایگاه و منصب و ارباب رجوعی هستند ،بابت حقوقی که می گیرند مدیون هستند و اگر می خواهند نانی که بر سر سفره فرزندانشان می برند حلال باشد ،باید خدمتی که ارایه می دهند منطبق با خدماتی باشد که دریافت می کنند.

بعنوان مثال مدیرکل و مدیران ستادی بهزیستی، خدمتش مشخص است ،ارائه خدمات به مددجویان و جامعه هدفی که دارند ، وقتی از ارائه خدمت به این قشر قصوری ‌داشته باشند ،پس باید بگویند بابت چه کار و خدمتی حقوق و مزایا دریافت می کنند ؟

ذکر این مقدمه برای تببین یک کوتاهی و قصوریست که چند وقت پیش از سوی بهزیستی استان برعلیه یک نابینای خاص ! مرتکب شدند و پس از تشریح آن باید پاسخگوی قصور خود باشند؛

موضوع از این قرار است که چند وقت پیش نابینای حافظ قران که اسمش نزد رسانه محفوظ است به اداره کل فراخوان می شود !

به ایشان ابلاغ می شود که چون حافظ ۱۳ جز قرآن هستند جهت شرکت در مراسمی با حضور مسولین ارشد کشوری در زمان خاصی به تهران عزیمت نمایند.

 

از آنجائیکه این بنده خدا از نعمت بینایی محروم است به همراهی یکی از بستگان راهی تهران شده و در مراسمی که با حضور سخنرانی  رییس جمهور در سالن اجلاس برگزار شد شرکت می نماید.

نکته مهمی که بیس این مطلب انتقادی قرار گرفته است ،عدم پرداخت هزینه سفر و اسکان این عزیز و همراه ایشان بود.

مهمتر اینکه  خاص بودن این فرد یعنی حفظ ۱۳ جز قرآن با وجود روشندل بودنش را برجسته کرده و مستحق تجلیل کرده است مورد اهتمام مسولین قرار نمی گیرد ،حتی دریغ از یک تجلیل خشک و خالی !

نکته تاسف بار تر اینکه بدلیل عدم معرفی مکتوب به مسولین برگزار کننده مراسم ،حتی اجازه سرو ناهار هم به آنان داده نشده و تمام هزینه ایاب و ذهاب رفت و برگشت ،خورد و خوراک و اسکان را از جیب پرداخت کرده اند!

سوال پیش می آید، چطور در این کشور هزینه های بی دلیل و بی سامان فراوانی صورت مي گيرد اما این برای هزینه ناهار یک روشندل حافظ قرآن ،به اندازه یک ناهار خالی جا باز نشده و به بخشنامه و بروکراسی اداری محول شده است ؟

یعنی برای دستگاه عظیم ریاست جمهوری این قدر سخت بود که هزینه ناهار یا تجلیل یک فرد نابینای حافظ قرآن که می تواند الگویی برجسته برای بینایان قلمداد شود به بن بست قانون بر بخورد ؟

یعنی در این کشور بزرگ که هزینه های بی حساب و کتابش ،راقم فسادهای کلان و بیشمار شده است ،برای هزینه تجلیل و خوراک یک روشندل حافظ قرآن به بخشنامه و بروکراسی اداری نیاز پیدا کرده است !

اصلا خود اداره کل بهزیستی استان که زحمات حفظ قرآن یک مددجوی نابینا را سند افتخار خود کرده اند، تامین این هزینه اینقدر غیر ممکن و دست و پا گیر بوده است ؟

یعنی دستگاه بهزیستی استان نمی توانست صرفا با حذف بخش ناچیزی از هزینه میوه و شیرینی جلسات بی حاصل خود ،دل این روشندل را به دست بیاورد ؟

امان از نگاههای بسته ،امان از بورکراسی های متملقانه ای که این روزها به دستگاه نفرت پراکنی و اعتماد‌زدایی ولی نعمتان این کشور تبدیل شده است !

برای مدیران ارزش قائلم، اما واقعا نمی توانم از این نکته عبور کنم که برخی مدیران آنچنان در تولید نارضایتی در کشور مشغولند که واقعا زحمت دشمن را برای پیشبرد اهداف و برنامه هایش بمنظور جدایی ملت از حاکمیت را کم کرده اند!

یقینا مدیرانی که با این رفتارها ولو یک نفر را از نظام بدبین و  ناراضی می سازند ،ابزار دشمن نیستند ،بلکه خود خود دشمنند که در لباس دوست به خدمت اشتغال دارند،البته بدتان نیاید ،وقتی مدیری تا ساعت معارفه اش از مدیر شدن خود بی‌خبر باشد ،توقعی غیر از این رفتار انتظار نداریم.

، خدا آخر و عاقبت همه را به خیر ختم نماید !

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار