امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ،امنیت همه ماست که آسان به دست نیامده است ،در کنار نقدها و اعتراض به نارسایی ها ،مواظب امنیت ملی کشور باشید که وقتی آسیب دید آنگاه پشیمانی سودی نخواهد داشت ،یادتان باشد به امنیت آنگونه حساس شوید که این موضوع برایتان قابل اغماض نباشد !
کد خبر: ۱۰۸۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ 08 December 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::نظام جمهوری اسلامی ایران که بیش از چهل دهه از عمر آن سپری شده است، اولین سیستم سیاسی جهان است که بر پایه حضور مردم و با تکیه بر مشی اسلامی پایه ریزی شد

نیک می دانیم که این سیستم بر پایه یک همه پرسی ایجاد و قانون اساسی و دیگر قوانین ثانویه آن بر گرفته از دین اسلام و فقه مترقی شیعه است

هیچ کس نمی‌تواند منکر این واقعیت باشد که قوانین اسلام و فقه شیعه نمایی از عالی‌ترین کارکردها برای تامین رفاه ،آسایش و عدالت است.

حتی کسانیکه با سیستم سیاسی موجود از ابتدای شکل گیری تاکنون زاویه داشته و با آن مخالفت کرده اند بر این امر اتفاق نظر دارند که اسلام دین برترین ها و فقه آن تامین کننده عدالت است.

با این حال شاهدیم که دراین چند دهه تلاش های زیادی برای نمایش ناکارآمدی مدیریت تلفیقی سیاسی دینی معمول شده و اتفاقات اوایل انقلاب از ترور و تجزیه طلبی گرفته تا جنگ هشت ساله و متعاقب آن جنگ فرهنگی و رسانه ای با هزینه های سرسام آور با این هدف شکل گرفته است.

برنامه هایی که در چهار دهه اخیر همواره با نقش آفرینی و حضور مردم به هدف نرسیده و به معنايی دیگر به ثمر نرسیده است

واکاوی رویدادهای سیاسی ،امنیتی و اجتماعی یکی دو دهه اخیر بیانگر استمرار تدوین برنامه ها در اتاق های فکر بیرونی با تلفیقی از جنگ فرهنگی ،اقتصادی و ناامن سازی اجتماعی است که این ماهها در کف خیابان های ایران نمور یافته است

اما سوال اینجاست ،آیا همان مردمی که پایه گذار این سیستم بوده و برای حفظ آن در صحنه حضور تاثیر گذار داشته اند ،سوگیری جدیدی را در دستور کار خود قرار داده اند ؟ آیا اتفاقاتی که در کف خیابان با آن روبرو هستیم بدست همان مردم در حال وقوع است ؟

اگر جواب مثبت است ،باید بگوییم چرا؟ و چنانچه جواب منفی است ،دنبال پاسخ این سوال بگردیم که پس اینها چه کسانی هستند و از کجا آمده اند و هدفشان چیست؟

یقینا اگر این جماعتی که این روزها در خیابان ها فریاد می کشند ،معترض هسنتد می سوزانند، تخریب می کنند و می کشند و خشونت را پیاده می سازند، بخشی از مردم هستند که یا مسیر جدیدی را برای براندازی سیستم سیاسی دنبال می کنند .

ما باید ریشه چرایی تبدیل بخشی از مردم به برانداز را جستجو کنیم ،اینکه مرتب بگوییم دشمن اند و کار دشمن است ،راهکار منطقی و چاره سازی به حساب نمی آید.

باید دنبال این گزاره بگردیم که چرا این بخش از مردم به این سطح از خشونت رسیده اند، آری درست است، دشمن وجود دارد و نقش آن در اتفاقات اخیر قابل انکار نیست .

وقتی رسانه هایی به طور عریان هرروز از وضعیت داخل کشور گزارش سوگیرانه لحظه ای منتشر می کند و به معترضین ساخت بمب آموزش می دهد یعنی دشمنی اینها اثبات شده است .

اما آیا از اول دشمن در صحنه بود و با اشاره دشمن این رویدادها شکل گرفت ؟ قطعا خیر ،تا زمانی که بهانه ای ایجاد نشود و مردم روانه خیابان ها نشوند و فریاد نکشند ،دشمن کاری از پیش نمی برد


وقتی تجمع شکل گرفت ،یعنی ابزار دشمنی فراهم است ،پس اینجا دشمن طرح های خود را پیاده می کند خط می دهد ،سوگیری می کند و جمع عصبی را به سمت تخریب و آتش زدن و کشتن ترغیب می کند.

حالا ما باید به این موضوع فکر کنیم که چرا باید بهانه دست دشمن داد؟ چرا باید به گونه ای عمل کنیم که جمعی ناراضی ابزار پیاده سازی اهداف دشمن شوند ؟

به نظر نگارنده تمامی کسانی که با عملکرد نادرست خود ،مدیریت غیر منطقی و عدم توانایی در اهم و مهم کردن مسائل مردم ،و با تبعیض و بی عدالتی مردم را ناراضی و خشمگین کرده اند در وقوع این ناآرامی ها مسئولند و باید پاسخگوی هزینه های تحمیل شده بر نِظام و مردم باشند !در مقابل تمام خون های ریخته شده مسولند

چرا باید در این شصت روز یک مسولی پیدا نشود که بیاید و حرف دل مردم را بزند ؟ بگوید مردم خوب ما بابت قوانینی که بد اجرا شد ،بابت تصمیماتی که بد اتخاذ شد بابت کارکردهایی که به شما و معیشت شما آسیب رساند عذرخواهیم ؟

نگارنده معتقد است که با وجود نارضایتی های عمیق و بی اعتمادی ریشه داری که دربخش قابل توجهی از مردم ایجاد شده است اما این مردم دشمن نظام نیستند

می شود با تغییر شیوه ها ،شناسایی و حذف مدیران ناکارآمد و حذف چهره های هزینه آفرینی که با حرفهای خود بین مردم دیوار خودی و غیر خودی کشیده اند ،با بهبود مدیریت و واقع گرایی و ترمیم شکاف ها و حتی عدول از برخی قوانین، اعتماد از دست رفته را باز گرداند.

مسولین ما باید بدانند ،تعدادی که در خیابان ها شعار سر می دهند ،تخریب می کنند و به هیچ صراطی مستقیم نیستند الان دیگر معترض نیستند و دنبال بهبود اوضاع نبوده و صرفا تغییر نظام را مطالبه می کنند.

باید مراقب بود که این جماعت نتوانند بخش ناراضی و منتقد جامعه را با خود همراه کنند ،اگر می بینیم این روزها در خیابان ماشین ها بوق می زنند یا کسبه کرکره محل کسبش را پایین می کشد یعنی اینکه این جماعت ناراضی هم از رویدادهای کشور بدشان نمی آید و در برزخ تصمیم گیری قرار گرفته اند.

اگر این جماعت مستاصل و ناراضی به اندک جمعیت میدان ملحق شوند کار بر کشور سخت خواهد شد ،پس قدر این مطالب را بدانید و طرحی نو در اندازید.

جماعت ناراضی دشمن یا مخالف نظام نیستند ،ممکن است به موضوعی انتقاد داشته باشند یا گلایه ای مسولی آنان را به بی تفاوتی کشانیده باشد ،اما اگر احساس کنند از سوی مسولین دیده نمی شوند از ظرفیت لازم برای الحاق به میدان را دارا هستند.

مسولین ما باید به یک جراحی گسترده در حوزه سیاسی ،اجتماعی، اقتصادی ،فرهنگی و دیپلماسی تن دهند ،اگر احساس می کنند وضعیت اقتصاد و بهبود معیشت از کانال ترمیم روابط خارجی می گذرد ،هیچ معطل نکنند ،چرا که امروز می شود به بهبود روابط خوشبین بود اما فردا قطعا شدنی نخواهد بود.

مگر امام نگفت حفظ نظام اوجب واجبات است ؟ خوب بررسی کنید ببیند چه چیزی واجب تر از این نظام است ؟ برای حفظ آن به چه چیزی نیاز است ؟

خوب میدانید و می دانیم که مردم پایه و اساس امنیت ملی کشورند ،بدون حضور مردم و نقش آفرینی آنان این امر دست یافتنی نیست ،پس با جلب رضایت مردم ،ضامن امنیت ملی کشور عزیزمان بشوید.

وقتی می گوییم مردم ،یعنی همه مردم، چه آنانیکه همراه نظامند و چه آنانیکه این روزها نقد دارند و ناراحتند ! مراقب زبان هایی هم باشید که بخش قابل توجهی از مردم را مردم نمی دانند این زبان ها مسمومند و آفت امنیت کشور.

یادتان باشد که برای ایجاد ،تثبیت و استمرار نظام صدها هزار جوان خون خود را نثار کرده اند، امنیت امروز ما ریشه در همان خون هایی دارد که برای این کشور و مردمش ریخته شد .

نظام برای همه ماست ،همه به امنیت آن حساس هستیم، امنیت امروز ایران آسان و ارزان به دست نیامده است که فردی با سو مدیریت یا موضع نادرست باعث خدشه دا شدن آن شود.

یادتان باشد که امنیت جمهوری اسلامی امنیت همه ما و مهمترین داشته ماست ،هر فردی با هرجایگاهی بخواهد به این داشته ثلمه وارد کند ،طرف ماست و یقه اش را خواهیم گرفت ‌

و حرف آخر با مردم خوب کشورم ! درست است معترض هستید و انتقاد دارید ،آری کشور با مشکلات متعددی روبروست که بخشی از آن نتیجه دشمنی دشمنان است ،ما در تحریم هستیم ! اقتصاد ما در جنگ است

اما چنانچه امنیت این کشور دچار تشویش و اخلال شود آنگاه مجالی برای بهبود وضعیت پیدا نخواهد شد ،یادتان باشد امنیت پایه و اساس توسعه است .

نگذارید عده قلیلی ،متعرض امنیت کشور بشوند،باور کنید مسیر رفع مشکلات کشور و بهبود معیشت و رفاه از کانال خلق ناامنی نمی گذرد !

ناامنی آفت توسعه است ،اجازه دهید که در فضایی آرام تصمیمات منطقی برای تامین مطالبات شما اتخاذ شود! یادتان باشد که آنچه که در رسانه های ایران اینترنشنال و ...بعنوان وضعیت ایران منتشر می شود، وارونه سازی وضعیت با هدف ناامید سازی و الحاق بخش ناراضی جامعه با هدف ناامن سازی کشور عزیزمان است..

امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ،امنیت همه ماست که آسان به دست نیامده است ،در کنار نقدها و اعتراض به نارسایی ها ،مواظب امنیت ملی کشور باشید که وقتی آسیب دید آنگاه پشیمانی سودی نخواهد داشت ،یادتان باشد به امنیت آنگونه حساس شوید که این موضوع برایتان قابل اغماض نباشد !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار