مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام؛
مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام بیان داشت : باتوجه به اینکه شهرستان‌های مهران و دهلران بیشترین سطوح بیابان‌های استان ایلام را در بر می‌گیرند لذا طراحی و برنامه ریزی محدوده عرصه‌های بیابانی برای جلوگیری از بیابان زایی، جلوگیری از ورود ریزگرد‌ها و مهار عوامل تخریب عرصه‌ها امری اجتناب ناپذیر است.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶ 09 December 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ ابراهیم پیرزادیان مطرح کرد : استان ایلام حلقه ارتباطی و مرکز ثقل مدیریت زائرین عتبات عالیات دولت جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق است و با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد زائرین از استان ایلام تردد می‌کنند لذا شایسته است مسیر‌های تردد زائرین امام حسین فضای سبز و نهالکاری گردد.

وی گفت : انتظار می‌رود بعنوان یک مطالبه جدی و زیست محیطی جامعه استانی در تأمین و تخصیص اعتبار برای کاهش بحران‌های زیست محیطی و مهار کانون‌های بحران دفتر امور بیابان استان ایلام را بطور ویژه در نظر بگیرد تا با نشر یک مساعی دفتر ستادی و اداره کل اقدامات شایسته تری در بخش مقابله با بیابان زایی انجام دهد.

پیرزادیان ادامه داد : تعیین دو جایگاه در شهرستان‌های مهران و دهلران به عنوان ایستگاه تولید نهال گونه‌های بیابانی در سالجاری در دستور کار قرار گرفته که طرح تفصیلی اجرای آن تهیه و به تصویب کمیته فنی استان رسیده و پس از تأمین اعتبار اقدامات اجرایی برای تأمین و تجهیز زیرساخت‌های نهالستان انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار