امام جمعه ایلام مطرح کرد : دشمنان امروز خود اذعان می کنند که قدرت نظام اسلامی به گونه ای است که نمی توانند با این اغتشاشات و ناآرامی ها به آن خدشه ای وارد کنند.
کد خبر: ۱۰۸۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵ 07 December 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار  افزود : زمانیکه انگلیسی ها در کشور ما حاکم بودند، به خاطر قحطی که در کشور ایجاد کردند چند میلیون تلفات جانی در کشور ایجاد شد، سیطره آنها بر کشور این گونه بود که تمام نفت کشور را در اختیار داشتند.

وی گفت : دکتر مصدق به همراه آیت الله کاشانی برای ملی کردن نفت ایستادند ولی دشمنان نگذاشتند مردم از نفت خودشان بهره مند شوند، آمریکایی در کشور کودتا کردند و محمدرضا پهلوی که توسط آمریکایی ها در کشور حاکم شده بود را برکنار کردند، پیوندی بین آمریکا و انگلیس در ایران ایجاد شد و روی کار آمدن دولت مصدق به ضرر آنها بود.

امام جمعه ایلام مطرح کرد : دانشجویان آگاه، بصیر و بینا به حضور نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا در دانشگاه اعتراض کردند و متاسفانه دانشجویان قربانی ورود نیکسون به کشور شدند، ۱۶ آذر دو ویژگی استکبار ستیزی و شهادت دانشجویان را دارد، دانشگاه و دانشجویان خاستگاه اصلی استکبار ستیزی ملت ایران است و نباید این موضوع توسط دانشجویان ما به فراموشی سپرده شود.

وی گفت : 16 روز یک تاریخی در کشور است که در دانشگاه ها مورد تجلیل و تکریم قرار می گیرد، دانشجویان نیروهای پیش برنده، بصیر و آگاه هستند که تحلیل می کنند و برای بصیرت افزایی و آگاهی جامعه خود نقش آفرین هستند.

امام جمعه ایلام ادامه داد : انقلاب اسلامی، هویت ملی، ایرانی و اسلامی را احیا کرد و هیمنه نظام سلطه را شکسته است، آمریکایی ها از ملت ایران حق توحش می گرفتند و بر اساس قانون کاپیتولاسیون هیچ کسی نمی توانست بر علیه آمریکایی ها در کشور اعلام جرم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار