مدیرعامل بنیاد 15خبر داد؛
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد کشور گفت:15 میلیارد ریال برای تجهیز این مرکز اختصاص یافته و تلاش خواهیم کرد سال آینده مبلغ قابل توجهی را برای تکمیل این مرکز اختصاص دهیم تا این چرخه خدمت در استان محقق و مردم بتوانند در استان خدمات این حوزه را دریافت کنند..
کد خبر: ۱۰۸۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳ 04 December 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ حمیدرضا علیان زادگان روز یکشنبه در آیین آغاز پویش ملی لبخند مادری استان ایلام اظهار داشت: پویش «لبخند مادری» با هدف تشویق به فرزندآوری و حمایت از خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تلاش برای فرزندآوری و افزایش جمعیت را به عنوان یک فریضه مطرح کرده اند ، فرهنگ سازی در بحث فرزندآوری و فرزند پروری را مهم ارزیابی کرد و افزود: پنج هزار بسته بر اساس سهمیه بندی استان های مختلف شامل انواع اقلام مورد نیاز مادر و کودک بین خانواده‌های نیازمند دارای سه فرزند به بالا در مرحله نخست اجرای این طرح توزیع می شود.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تاکید کرد: هدف ما این است با جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین تعداد این بسته‌ها را تا پایان امسال به ۵۰ هزار بسته برسانیم.

علیان زادگان با اشاره به مشارکت صداوسیما و رسانه‌ها در معرفی این پویش تاکید کرد: به مادران دارای فرزندان سه قلو به بالا ، علاوه بر این بسته‌ها، ۱۰ میلیون ریال کارت هدیه، ۲۰ میلیون ریال افتتاح حساب سپرده سرمایه‌گذاری برای هر فرزند و ۱۲۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه خرید کالا سرانه هر فرزند پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: در گام اول اجرای “پویش ملی لبخند مادری” ۱۰۰ بسته بین مادران دارای یک فرزند و سه فرزند بالاتر استان ایلام توزیع می شود.

وی گفت: مرحله نخست اجرای این طرح در استان ایلام ۳۵ بسته شامل کالاهای نوزاد از بدو تولد تا یک سالگی مورد نیاز کودک از جمله انواع پوشاک، حوله، تب سنج، پتو و لوازم بهداشتی به ارزش هر بسته ۵۰ میلیون ریال بین خانواده‌های نیازمند تقدیم شد.

علیان‌زادگان بیان داشت: ارایه تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی و کارت هدیه به زوج‌های دانشگاهی دارای سه فرزند و بالاتر، ارایه ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات شروع درمان ناباروری از جمله اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در این خصوص است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به کار ویژه‌های این بنیاد در حوزه سلامت اجتماعی از پایش هفتگی این برنامه‌ها خبر داد و گفت: تجهیز مراکز درمانی مناطق کم‌برخوردار، اعطای وام قرض‌الحسنه به زوج‌های نابارور، راه‌اندازی پارک ویژه معلولان و سالمندان، ارتقای امنیت تغذیه‌ای مادران باردار و شیرده، غربالگری و استعدادیابی ورزشی نوجوانان، غربالگری پوسیدگی دندان، تامین کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی، غربالگری بینایی و تامین کمک هزینه عینک در مناطق کم برخوردار از جمله برنامه‌های این حوزه است که امیدواریم برای جامعه هدف مفید باشد.

علیان زادگان در ادامه بازدید از مرکز ناباروری بیمارستان طالقانی شهر ایلام هم گفت: ۱۵ میلیارد ریال برای تجهیز این مرکز اختصاص یافته و تلاش خواهیم کرد سال آینده مبلغ قابل توجهی را برای تکمیل این مرکز اختصاص دهیم تا این چرخه خدمت در استان محقق و مردم بتوانند در استان خدمات این حوزه را دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار