فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر:
فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر میراث فرهنگی را هویت و ارزش ملی کشور دانست و گفت: حراست از میراث فرهنگی یک وظیفه همگانی است.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱ 04 December 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ کرم حسنی فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر در دیدار با فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دره شهر در سخنانی حراست از میراث فرهنگی را یک وظیفه همگانی دانست و اظهار داشت: فصل مشترک پلیس و سازمان میراث فرهنگی، حفظ و حراست از ارزش‌ها و ثروت‌هایی است که در طول روزگاران طولانی به دست آمده و امروز شاهرگ هویتی کشور است.

وی افزود: با آموزش و فرهنگ سازی می‌توان مردم را به ارزش میراث تاریخی آگاه و علاقه‌مند کرد و این آگاهی بخشی مقدمه نگهداری از آثار تاریخی و باستانی خواهد بود.

وی مطرح کرد: پلیس با عزم و اراده جدی از غارت و قاچاق میراث فرهنگی جلوگیری کرده و با تمام توان با قاچاقچیان و سودجویان آثار ملی مقابله می‌کند.

در ادامه این دیدار سرهنگ نصراله موسی بیگی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان ایلام بیان کرد: شهرستان دره شهر به دلیل برخورداری از آثار باستانی، به عنوان یکی از شهرستان‌های مورد توجه غارتگران میراث فرهنگی بوده، که با تعامل خوب نیرو‌های انتظامی و اداره میراث فرهنگی، برخورد مناسب با این افراد سودجو شده است.

وی از میراث فرهنگی و آثار باستانی به عنوان هویت ملت ایران نام برده و افزود: دست درازی به آثار و میراث فرهنگی علاوه بر این که فرهنگ مناطق مختلف کشور را دچار ضرر و زیان می‌کند، زمینه ساز بروز جرایم دیگری نیز در کشور می‌شود.

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دره شهر نیز در سخنانی خواستار همکاری و همراهی بیش از پیش پلیس با نیرو‌های سازمان میراث فرهنگی برای مقابله با قاچاق آثار عتیقه و میراث فرهنگی شهرستان شد و بر اهمیت ادامه تعاملات با پلیس دره شهر تأکید کرد.

در خاتمه این نشست هم اندیشی، تفاهم نامه همکاری فی مابین پلیس و میراث فرهنگی شهرستان دره شهر تنظیم و به امضاء طرفین رسید./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار