مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۲۷۶۹ نفر ایرانی و ۱۶۹۶ مسافر خارجی در استان اقامت داشته‌اند در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵۷۹۲ ایرانی و ۲۸۵۰ خارجی مسافر بوده که به طور میانگین تا پایان سال این ورودی افزایش پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ 03 December 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون برای تعداد ۲۵ متقاضی پروانه بهره‌برداری با ظرفیت ۳۸۳۵ تخت در استان صادر شده است.

وی درخصوص ظرفیت واحدهای اقامتی استان افزود: در حال حاضر ۱۱ هتل ( تعداد ۲۲۵ اتاق و ۶۵۲ تخت)، ۴ مهمانپذیر( تعداد ۵۱ اتاق و ۱۴۳ تخت) همچنین ۲۱ مجتمع اقامتی( تعداد ۵۰ اتاق با ظرفیت ۳۰۰ نفر)، ۵۴ خانه مسافر (۱۶۲ اتاق و ظرفیت ۱۶۲۰ نفر) و ۵۶ بوم گردی ( ۲۰ اتاق و ۱۱۲۰ نفر شب خواب) داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آمار ورودی مسافران به هتل ها و مهمانپذیر استان را مطلوب شمرد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۲۷۶۹ نفر ایرانی و ۱۶۹۶ مسافر خارجی در استان اقامت داشته‌اند در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵۷۹۲ ایرانی و ۲۸۵۰ خارجی مسافر بوده که به طور میانگین تا پایان سال این ورودی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی درباره مسافران عبوری از مرز مهران توضیح داد: در ۶ ماهه ابتدای سالجاری تعداد ۱ میلیون ۸۹۳ هزار و ۲۰۰ نفر و ۱ میلیون ۷۲۶ هزار و ۶۰۰ مسافر ایرانی به ترتیب ورود و خروج داشتند همچنین ۲۳۵۳۰۷ و ۲۳۸۵۳۰ مسافر خارجی به ترتیب از مرز مهران ورود و خروج صورت گرفته است.

شریفی در پایان خاطرنشان کرد: استان ایلام جذابیت‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و . . . فراوانی در داخل خود قرار داده که تمایل گردشگران به این چنین مناطقی بیشتر خواهد بود و از تمام ظرفیت موجود برای جذب حداکثری گردشگران داخلی و خارجی در طول سال به ویژه ایام عید نوروز استفاده خواهیم کرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار