مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت:میزان مصرف برق در پایانه مرزی مهران سال های گذشته چهار مگاوات بود درحالیکه این مقدار امسال به حدود هشت مگاوات رسید که افزایش ۱۰۰ درصدی یافت و در شهر مهران نیز ۳۰ درصد افزایش را شاهد بودیم.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ 03 December 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ ولی الله ناصری با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید و توزیع برق در شهرستان مهران با توجه به حجم بسیار زیاد تردد زائران از این مرز اظهار داشت: ۳۰ مگاولت آمپر ظرفیت توزیع با هدف تامین برق پایدار ایام اربعین حسینی ۱۴۰۱ در مرز مهران افزایش یافت.

وی ایجاد ۲ فیدر ، توسعه خطوط فشار متوسط در شهر مهران و سایر شهرهای مسیر اربعین و احداث ۱۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط جدید را از دیگر فعالیت های صورت گرفته عنوان کرد و افزود: اجرای این فرآیندها باعث شد در ایام پیک بار در مرز مهران با مشکلی روبرو نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام تاکید کرد: میزان مصرف برق در پایانه مرزی مهران سال های گذشته چهار مگاوات بود درحالیکه این مقدار امسال به حدود هشت مگاوات رسید که افزایش ۱۰۰ درصدی یافت و در شهر مهران نیز ۳۰ درصد افزایش را شاهد بودیم.

ناصری یادآور شد: مصرف برق شهر مهران در پست فوق توزیع به حدود ۵۱،۵ مگاوات افزایش یافت چراکه اربعین امسال در فصل گرم سال برگزار شد که خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده برق پایدار و مطمئن تامین شد.

وی از ایجاد چهار نقطه مانور جدید در مهران خبر داد و اضافه کرد: امسال پنج کیلومتر شبکه روشنایی جدید نیز در پارکینگ اربعین و برکت احداث شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام با اشاره به احداث محل اسکان اضطراری در بوستان بلوط ایلام گفت: ۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط ، ۶ ترانسفورماتور و سه کیلومتر شبکه روشنایی جدید احداث و ۱۱ کیلومتر شبکه روشنایی نیز در این محدوده اصلاح شد که این فعالیت ها برای شهر ایلام نیز ماندگار خواهد بود.

ناصری اظهار داشت: احداث پست دوم در مهران از برنامه های این شرکت است تا از این ظرفیت برای تامین زیرساخت های اربعین در سال های آینده ، توسعه فیدر ، خطوط و روشنایی مسیرهای کمربندی استفاده کرد.

وی با اشاره به ورود اربعین به فصل گرما و جانمایی آبسرکن های متعدد در طول مسیر حرکت زائران یادآور شد: امسال ۶۰ نقطه آبسرکن در مهران و پایانه مرزی جانمایی شده بود که تامین برق آنها از طریق ترانسفورماتور انجام شد و در کنار ان برق رسانی به ۱۷۰ موکب نیز صورت گرفت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار