با پیگیری های سارا فلاحی عملیاتی شد
با پیگیری های دکتر سارا فلاحی نماینده جسور و پیگیر استان ،شاهد خروج وعده فراموش شده رئیس مجلس به مردم محله پیچ آشوری ایلام از بایگانی فراموش خانه دولتی ها و مجلسی ها بودیم.
کد خبر: ۱۰۸۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷ 01 December 2022

به گزارش تابناک ایلام : خرداد سال گذشته محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به استان ایلام سفر کرد.

سفری با حاشیه ها و مصوبات گوناگون که پیگیری های صورت گرفته نشان داد که این مصوبات همچون دیگر سفرهای مقامات ،صرفا نمایشی بوده و هیچ آورده ای برای استان و مردمان نجیب و قانعش به همراه نداشته است .

یکی از مصوبات و وعده های رئیس مجلس شورای اسلامی که با حضور در محله پیچ آشوری شهر ایلام بر خروجی رسانه ها نقش بست اما همچون دیگر وعده ها به دست فراموشی سپرده شد ،تعیین تکلیف این محله از حیث خدمات شهری و رفع معضلات آن بود.

وعده ای که در صورت تحقق آن بخش قابل توجهی از مشکلات و معضلات اجتماعی و رفاهی این بخش حاشیه ای از شهر ایلام حل شده و روح امید در کالبد مردمانی که در برزخ شهر و روستا قرار گرفته اند، دمیده خواهد شد.

اما پس از یکسال و چند ماهی که از این سفر می گذرد ،مردمان این محله همچنان چشم به راه تحقق آن بوده و انتشار خبری مسرت بخش در زمینه رفع مشکلات خود را انتظار می کشند.

اما با پیگیری های دکتر سارا فلاحی نماینده جسور و پیگیر استان ،شاهد خروج این وعده فراموش شده از بایگانی فراموش خانه دولتی ها و مجلسی ها بودیم!

اما موضوع از چه قرار است ؟
بدنبال پیگیری ها و مکاتبات دکتر فلاحی ،آبرومندان معاون اقتصادی رئیس مجلس در جلسه ای ،برآورد نیازمندی های این منطقه را خواستار شدند .

سارا فلاحی در این جلسه، تحقق این وعده را در راستای اعتماد زایی در بین مردمان قانع و نجیب این محله که سالهاست بدترین شرایط رفاهی و اجتماعی را تحمل می کنند مطالبه نمود.

بدنبال این پیگیری ها ،معاون اقتصادی رئیس مجلس ،برآورد اعتبار مورد نیاز برای رفع مشکلات این محله را خواستار و شورای شهر و شهرداری ایلام نیز مبلغ ۷۰ میلیارد تومان اعتبار را برای رفع معضلات و نیازهای اجتماعی این محله پیشنهاد نمود.

بدنبال پیگیری های صورت گرفته از سوی نماینده ایلام، با حضور نماینده بنیاد احسان و نمایندگانی از دیگر قرارگاههای سازندگی ،در محله پیچ آشوری ایلام ،پیگیری ها جنبه عینی و عملیاتی بخود گرفت .

دکتر فلاحی خطاب به نمایندگان اعزامی برای تحقق وعده رئیس مجلس گفت : مردم پیچ آشوری همچون دیگر مردم استان، مردمانی قانع و نجیب هستند که با وجود مشکلات و معضلات خدماتی ،همچنان در صحنه های سیاسی و اجتماعی حضوری پررنگ دارند.

وی ادامه داد :هرچند وضعیت خدمات دهی به این محله ،شکلی حاشیه نشینی به آن داده است اما با این وجود معضلات اجتماعی در این محله نمودی ندارند.

فلاحی افزود : هرچند در سالیان اخیر شاهد ساخت و سازهای غیر ضابطه مندی در این نقطه از شهر بوده ایم ،اما چندین دهه از عمر این محله و بلاتکلیفی آن می گذرد .

نماینده ایلام یادآور شد : وضعیت نامناسب معابر و سیستم دفع فاضلاب ،خدمات رفاهی و مبلمان نامناسب این محله، فشارهای فراوانی به مردم آن وارد آورده و چنین وضعیتی زیبنده مردمان نجیب آن نیست

وی بیان داشت: مردم پیچ آشوری با وجود مشکلات و نارسایی هایشان اما همواره در صحنه حضور داشته و اینک وظیفه مسولین است که در مسیر رفع مشکلات و تامین خواسته هایشان گام بردارند.

وی از شهرداری و شورای شهر ایلام تهیه نقشه جامعی با دربرگیرندگی این محله و برآورد دقیق اعتبارات بمنظور تامین مطالبات دیرینه ساکنین این محله را خواستار شد.

حضور میدانی نمایندگان معاون اقتصادی در قالب قرارگاههای سازندگی و تصویب‌ اعتبارات مورد نیاز برای رفع نارسایی ها و مشکلات این محله با پشت بند پیگیری و سماجت نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی بیانگر این واقعیت خوشحال کننده است که در هفته های آتی،اولین گام های عملی برای تامین این خواسته چند ساله محله پیچ اشوری شهر ایلام خواهیم بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار