معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام:
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از انجام ۳۸۴ مورد گشت مشترک از واحدهای صنفی توزیعی و خدماتی در استان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 30 November 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ مهدی کاکاخانی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون در قالب طرح‌های مختلف نظارتی بیش از ۴۳ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی توزیعی و خدماتی در سطح استان انجام گرفته است.

وی افزود: این بازرسی‌ها با هدف پایش وضعیت بازار کالا و خدمات بویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها انجام گرفته است که تعداد ۳۸۴ مورد گشت مشترک برگزار شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت بصورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد ۱۹۱۹ مورد پرونده تخلف تشکیل شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق … به ارزش ریالی بالغ بر ۵۳۶ میلیارد و ۶۲۸ میلیون ریال کشف و تشکیل پرونده شده است که جهت بررسی به مراجع تعزیراتی ارسال شده است.

کاکاخانی خاطرنشان کرد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت‌ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به جهت امید آفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه‌های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی از مهمترین برنامه‌های اداره کل صمت می‌باشد و همشهریان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند مراتب را به شماره ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات این اداره کل اعلام کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار