مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: بیست و چهارمین رزمایش سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور در مدارس استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸ 29 November 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ غلامرضا علی محمدی  اظهار داشت: این رزمایش با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور برگزار که در آن دانش آموزان با مهارت های اصول پناه گیری و خروج اضطراری در زمان وقوع زلزله به صورت عملی آشنا شدند.

وی با ذکر اینکه قبل از اجرای رزمایش آموزش های لازم در این زمینه به دانش آموزان داده شده بود، افزود: تبدیل مهارت های آموزشی به کاربردی هدف اصلی است تا برای دانش آموزان مسائل مربوط به زمان وقوع زلزله شبیه سازی شود.

مدیرعامل هلال احمر ایلام تاکید کرد: ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از جمله دیگر اهداف اجرایی مانور زلزله و ایمنی مدارس است.

علی محمدی با بیان اینکه دانش آموزان با موضوعاتی مانند پناهگیری و تخلیه اضطراری در مدارس آشنا می شوند، تشریح کرد: با آموزش به دانش آموزان می توان در زمان بحران خسارات ناشی از حوادث را کاهش داد، چراکه افراد آشنا به اصول امداد و نجات در زمان بحران سریع در دسترس هستند و می توانند حداقل به خود و خانواده هایشان امدادرسانی کنند.

وی بیان کرد: در این رزمایش دانش آموزان با دستورالعمل پناه گیری ایمن، خروج اضطراری ایمن، تخلیه مجروحان و مصدومان و انتقال به مراکز درمانی ، اطفای حریق و اسکان اضطراری، عملیات راپل و عملیات جستجو و نجات توسط تیم آنست آشنا شدند.

وی یادآور شد: این رزمایش با همکاری هلال احمر، مدیریت بحران، آموزش و پرورش، اورژانس، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و صدا و سیما برگزار شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار